• Skottdagen 2008

Ska man säga till en vän att man vill.....

.....ha en möhippa liksom i förbifarten. Jag har många vänner som säkert skulle kunna dra i gång något, men samtidigt är det också många som vet om att de andra också är det så det kanske slutar med att de väntar på någon annans "signal" och jag vlir utan möhippa.

Ja, det är väl en "överraskning" för bruden, men säg mig den brud som inte vill ha en möhippa.

• Svar på tråden Ska man säga till en vän att man vill.....
  • Lena+Mattias=sant

Du kanske kan låta din blivande man göra det. Jag pushade på om att det skulle bli en svensexa...

• Skottdagen 2008

Det var ingen dum idé. Han är ganska dålig på att pusha, men det ska jag se tilla tt han gör. Tycker du att jag ska få honom att säga åt någon speciell eller är det toastmadam som fixar detta, har ingen tärna.

• Johnna

jag vill INTE ha en möhippa o funderar istället på hur jag ska få slippa! ;)

• Skottdagen 2008

Johnna:
    Vår kompis som inte heller ville ha en hippa, sa det till sina vänner, verkligen sa det ordentligt, att hon inte skulle uppskatta en möhippa utan bad dem att vänligt med bestämt lät bli för henens glädje.

• Lena+Mattias=sant

Johnna: Är det ingen hippa alls eller en viss typ av hippa du inte vill ha? Vi hade manikyr, ansiktsmask, massage och tjejmiddag.

• Whirlie

Säg det till din m2b. Tror att min har tagit tag i saken eftersom jag inte heller har någon tärna och valt ut någon driftig. Jag vet inte om det är så, men om ingen hör av sig till honom tror jag att han puffar på lite. Jag har själv skickat iväg kontaktlistan till hans bestman, utan att han vet om det.

Hade också tur som hade en kompis (lite yngre och "oskyldigare") som för någon månad sedan frågade lite försynd "det där med möhippa, hur fungerar det egentligen?". Då förklarade jag hur det låg till *ler* och avslutade med attlära henne att: 1. man inte ska låtsas om att bruden får någon hippa och 2. som blivande brud kan man bara gå och hoppas på att någon tar tag i det. *ler*.

• budgetbruden

Jag ska definitivt hinta till min m2b att han ska hinta vidare till potetiella möhippe-arrangörer . Ska till och med hinta att jag gillar massage och aldrig har fått ansiktsbehandling *s*.

• snart mrs Lindholm

Jag är tyvärr ut först av alla vänner så jag har faktiskt fått hinta dom om vad jag vill göra och ändå har inget hänt så just nu sitter mannen och ringer och pratar med folk... många av mina vänner har backat ut när dom hörde att dom får betala det som skall göras under dagen och det kändes inte roligt att få slängt i ansiktet precis och ändå ville jag bara vara hemma laga god mat och gå ut på kvällen...

• Skottdagen 2008

snart mrs Lindholm:
    Kan inte din m2b hinta dina vänner om att du egentligen bara vill sepndera en riktig tjejkväll och att det är det som är viktigt för dig.

Självklart hoppas jag att mina vänner ska hitta på något utöver det vanliga, men när det kommer till kritan så är det ju just tjejdagen/kvällen vi vill ha. Vad man gör är ju inte så noga.

• snart mrs Lindholm

Jag fick min hippa precis som jag ville ha den... god mat och äkta vänner ( som vi har fått ta bort från gästlistan pga för liten lokal ) kom och hippade mig medans alla andra "vänner" inte kunde men jag hade underbart roligt och detta planerades på 2 dagar av min snart man
    Hoppas att du får likadant

• tågjäntan

Jag sa till värdparet, eller om det var värdinnan, att om de skulle göra en möhippa fick de inte göra det för sent innan bröllopet - för då skulle jag bli alldeles för stressad. De kom ca tre veckor innan, blev totallurad =). På det sättet fick de en hint om att jag ville ha möhippa. Långt innan bröllopet, var det tre klasskompisar som hippade mig, fast jag visste om det innan, så eg var jag nöjd med den för den blev så mysig och personlig.

• rottizz

jag har sagt till min m2b att säga till "folket". Tyvärr har de väldigt svårt att ta tag i saker, så vi får la se om det blir något. E ju bara 5 dgr kvar till bröllopet. Blir faktiskt jättebesviken om inget händer. Jag sa till m2b att de behöver ju inte vara avancerat, utan en god middag lr nåt. Men nu känns det som om jag själv planerat hippan =s Ja ja jag får väl se om det händer nåt =)

• camilla 78

jag har sagt att om jag gifter mig eller när jag fyller 30 så vill jag att mina vänner ska ta hänsyn till att jag inte gillar att bli utklädd och utdragen på dumheter. En middag och dans räcker. Så när dom nu får för sig något så vet dom det, och det hela behöver inte bli pinsamt fel.

Svar på tråden Ska man säga till en vän att man vill.....