• Mian

Presentkort på Ticnet i bröllopspresent, vad tror ni om det?

Vad tycker du om att ge bort presentkort på Ticnet så att de kan välja sin egen upplevelse? Bra eller dålig present?

Hur mycket skall man ge för om man är 2 personer?

De önskar sig inget och bor i liten lägenhet så det är svårt att köpa prylar till dem.

Hjälp!

• Svar på tråden Presentkort på Ticnet i bröllopspresent, vad tror ni om det?
  • miffolina

Tycker låter som en bra present!

• Blivande Fru Johansson

Min syster önskade sig presentkort på ett flygbolag så dom kunde åka iväg på en bröllopsresa sen.

• Mian

Och isåfall vilket belopp tycker ni?

• miffolina

Lagom så att de kommer i väg på nåt - 400-500 spänn kanske?

• Mian

600 tänkte jag på men det kanske är mycket + en ljusstake för ca 100 kr.

• seal

Vi önskar oss presentkort på resa så jag tycker ju att det är bra
    Ju fler desto bättre som kan gå ihop, det kan vara svårt att göra ngt med en summa på 500, om man nu inte ändå ska ut och resa och kan lägga in det som en del.

• madlin

Vi "önskar" oss presentkort just på Ticket i bröllopspresent om de nu vill ge något. Har i övrigt tackat nej till andra gåvor, utan vill dom - så får dom. Så det är inget måste, deras present är ju att de kommer på bröllopsdagen och tillbringar den med oss! :)

• Lilla Li

Om fler gäster gör likadant eller om brudparet har önskat sig det så tycker jag att det är en bra idé. Men om bara ni gör det så tycker jag inte det känns så bra. Pengar från ett par räcker inte så jättelångt, och de pengarna hade de kanske lagt på något annat... Hellre då att ge pengar i ett kuvert med en liten lapp som säger att ni vill att de ska unna sig något utöver det vanliga. Det hade jag uppskattat mer.

• Lilla Li

Aha nej vänta. TICNET - alltså underhållning. Inte Ticket. Dåså. Ticnet går bra tycker jag att ge presentkort för. 500-1000 kr hade jag gett per par.

• madlin

aaah, läste fel även jag, sorry!!

Ticnet, ja de är ju en bra gåva tycker jag! Hur mycket törs jag inte svara på riktigt, beroende på hur nära ni står varandra?
    Har lagt ut från 300-2500 kr på bröllopsgåvor själv, mycket beror på hur pass när jag är dom. Paret som fick en gåva med värdet 300 önskade sig inte ens presenter, men jag fixade en gottiskorg med frukt, nötter, skumpa, vin, godis osv - så de hade dom glädje utav på bröllopsnatten och dagen efter.

• seal

SORRY....
    Trodde att det stod "ticket" jag också...., vaddå goddag yxskaft...

Svar på tråden Presentkort på Ticnet i bröllopspresent, vad tror ni om det?