• MariaAnna

Förlovningsringar från nätet

Hejsan

Vad har ni för erfarenheter av att beställa förlovningsringar på nätet? Kvalité, garanti, pris? Jag har tittat lite på www.vigselbutiken.se och det ser ju väldigt bra ut. Ska ut i butiker och kolla i helgen men jag antar att det blir mycket billigare att beställa via nätet.

Anna

• Svar på tråden Förlovningsringar från nätet
  • Clown

Vi köpte våra ringar från hellkes.se och det fungerade alldeles utmärkt. Vi fick värdebevis och äkthetsbevis och allt vad det heter.

• Lena+Mattias=sant

våra vigselringar beställde vi från jempguld, det gick jättebra. Min morgongåva beställde min sambo från vigselbutiken det gick oxå jättebra men den såg inte riktigt ut som på bilden men det berodde nog på att de itne hade fotat i rätt vinkel för att visa hur hög diamantinfattningen i ringen var.

• Snuffen

Min sambo beställde sin förlovningsring i stål på vigselbutiken, super bra! Snabb leverans och bra mkt billigare, min köpte vi i butik och fick betala det dubbla priset.

• Nightingale

Vi beställde från vigselbutiken.se. Tjänade 1000kr/ring. Snacka om rabatt.

Gjorde en fuling och provade ut i butik först, gick sedan hem och beställde!

2 veckor kvar till förlovning nu!!!!!!!

• sommarflickan

om man beställe från vigselbutiken.se, får man då med alla äkthetsintyg och vad det nu är för papper som man behöver?!

• Liinda_e

det står ju iaf på sidan att man får det,så antar att det är sant,vi funderar oxå på att beställa därifrån

• sunwind

Hej,
    Om man beställer killens ring på nätet, och tjejens i butik - hur blir det då med gravyr o likn? Vill ju gärna att textstil o så skall bli likadant...
    Vi har kollat på ringar och min "blivande" vill ha en bred ring i vitguld. Hans skulle gå på ca 7000:-
    Samma pris som för min specialgjorda med 5 stenar i... Hur gör man egentligen??
    På nätet verkar hans ligga på prisnivå ca 4000:-
    Tips önskas!

• Anja 19 juli 2008

Hej

beställde våra ringar från vigselbutiken. Superbra service. Gick så snabbt och killen vi hadekontakt med var så otroligt hjälpsam och mån om att försäkra sig om att vi förstod varandra rätt ang ringarna.

Ger dem högsta betyg!

Är supernöjd m min ring. Beställde schalinsring i vitt guld, den kantiga modellen, ej rundad. Sååå snygg :)

Frågade sambon nu och han sa att man fick äkthetsintyg. Ringen är ju dessutom stämplad m schalins märke inuti.

Lycka till (och ja, visst blir det betydligt billigare). Våra ringar gick inte ens på 4.000 medan jag har vänner som köpte exakt likadana ringar på stan och de gav nästan 8.000 ;)

• Lill-skrrotis

Har beställt från vigselringar.se
    vilken service, De fixar vad du vill,
    Skulle ha en diamant ring, men de skulle inte hinna göra den så de skickar en cz ring så länge... Ja va lite sent ute, läste fel... de ringer varje dag ofrågar hur ja vill ha det, hur de ska skickat ( d ä en hemlighet nämligen)

Suveräna!!!!

Hör av mig när ja fått ringarna på måndag.

Är på båtkryss föresten med jobbet till tisdag.

Talar om hur kvaliten var på onsdag kväll.

Är det lika bra som servicen så ä det kanojn.

Ursäkta stavningen mm , precis kommit hem från räkkryss och krogen... Vilken underbar kväll, varmt o skönt
    Go natt,

• Lill-skrrotis

Ps: Om det inte framgick...ja va för snabb.... Förtydligande: efter förlovningen nästa helg så kommer vi skicka tillbaka ringarna för gravyr. ( om han säger ja dvs. vi har sagt att vi ska gifta oss nästa sommar o jag sköter all planering, men vi har inte förlovat oss än o sambon säger att det hinner vi med, men ja ska ta med honom te sthlm nästa helg utan hans vetskap o bo hos en gammal släkting ( 80 bast som han gillar skarpt)en natt.. efter den natten ska vi åka hem. TROR HAN JA..........men då åker vi till ett hotell ( stallmästargårgen, där ja bokat ett romantiskt paket) o då på kvällen ska ja ta fram ringarna o champagne i hagaparken. D ä ju så fint där.... Hur låter det?????
    ) Ville inte beställa med gravyr innan eftersom jag inte är säker på att den kommer passa min sambo. (Provade en ring på honom när han sov.... en ring ja har på pekfingret annars, gick sen till en guldsmed o fick den mätt) men man vet aldrig.

Men ja kan rekommendera vigselringar.se än så länge iaf. Äkthetsintyget kommer med den riktiga ringen jag ska ha efter gravyren. den första är bara en lånering, likadan men med cz istället....

• Elan

vi har just beställt förlovningsringar från vigselbutiken.se... Har beställt ringar där förut. I stål. Min cz som jag hade i ringen lostnade i somras, men jag kunde skicak in ringen och de satte dit en ny. Inga problem alls. Mycket bra service...

• Snuffen

Vi har inte samma textstil i våra ringar, vi tyckte indet det spelade ngn roll. Huvudsaken för oss var att det stod ngt speciellt i den, iställer för namn vi vi tyckte att vi vet jur edan vad vi heter, samt datum 070707. samma textstil spelade ite roll för oss, men det är ju en smaksak.

• Fru Cinderella

sunwind

Ni kan ju alltid gravera dem när de båda är färdiga på samma ställe

Svar på tråden Förlovningsringar från nätet