• MKD

Ett underbart SPA...

Hej alla brudar!

Hm, nu kommer en fråga som kanske är gränsfall i detta forum. Mina föräldrar fyller 25årig bröllopsdag. Vill INTE ge dem en sak, gärna en upplevelse, de skulle verkligen behöva komma iväg, SPA vore perfekt! Pris och avstånd spelar mindre stor roll, men Kiruna känns lite långt bort om ni hajar :)

Har ni ngr tips, kanske ngn som åkt iväg m sin blivande eller själva gett bort som present? Det känns som att det är här man kan få lite tips trots att det inte gäller mig själv ;)

Det vore helt perfekt om detta låg relativt nära Malmö då jag bor här (de bor i Sthlm), tänkte att de kunde "lösa ut" presenten hemma hos mig och utgå från Malmö.

Snälla, tyck till om idén, inga förslag är dåliga ;)

• Svar på tråden Ett underbart SPA...
  • MKD

Hmm, hur e d med sånt (SPA) i Danmark o Tyskland??

• Jeenny

Varberg e ju en "spa-stad" Har vatt på 2 Spa i Varberg... AsiaSpa rekomenderas stark!!! Statshotellet i Verberg...

• Kaffemoster

Jag älskar Selma SPA i Sunne. Dom har jättegod mat. Kanske lite långt från Malmö ..

• Brud 080524

Om du kan tänka dig att skicka dem ännu lite längre ifrån Malmö så finns ju Hotell Tylösand i Halmstad. Har aldrig varit där själv men alla säger att det är väldigt fint!

• Jeenny

Tylösand har ja vatt på... Där e fint, inte så mycke att göra!! Men inget av dom ja vatt på slår ASIA SPA i Varberg...=))

• MKD

Nu vill jag ju själv åka iväg.. hmm får lösa det. Tusen tack för alla tips! Ska in o lusläsa alla hemsidor.

• Karis Annelie

Nej tyvärr kommer ja inte ihåg vad spa:t utanför norrköping heter... det låg iaf mot rejmyre till... kan ju inte finnas så många just där..

• tindra!

Har ni kollat bowexperience eller hur det nu stavas.
    Dom säljer "boxar" med upplevelser, alltifrån spa till vinprovning, till luftballongsfärder ja allt du kan tänka dig.
    Finns på nätet men jag vet inte adressen.

• MaryamZ

Loka brunn finns ju oxå, lite osäker på var det ligger.

Sen finns ju Söderköpings brunn som e lite känt o ska ha ett fint spa

• Juice8

Varberg Spa helt underbart jag och min m2b var där i januari månad och jag vill till bax!! Det var helt klart en underbar upplevelse.

• silvera

Jag måste också tipsa om Yasuragi! (även om det inte är nära dig)
    Vi har varit där själva flera gånger, och önskade oss också presentkort dit i bröllopspresent. Vi fick så att det räcker till två-tre övernattningar i deras japanska svit... Underbart!

• Jeenny

Juice8: Vilket i Varberg va ni då?? Ja har vatt på både Varbergs kurhotell å AsiaSpa... Asia va BÄST :P

• MKD

Ni e underbara me alla era tips!

Jeenny:
    Hur e maten på Asia Spa? Min käre far ;) e inte överförjust i träiga morötter om du förstår vad jag menar :)

• Jeenny

MKD: Maten va helt underbar... Ja e VÄLDIGT kräsen, men FAKTISKT så har ja inget negativt om Spaet... Eller jo, dom skulle bygga om en avdelning men d va ju inget som störde :P

• MKD

Jo jag såg på deras hemsida, allt till det bättre ju!

Vad för typ av mat har dom?

Tack för att du tar dig tid!

• Jeenny

När vi va där hade dom 3 rätters... såg himla lite ut men d va MÄKTIGT.. Va nån skaldjurssoppa till förrätt, kyckling till huvudrätt å nåt kommer inte ihåg va till efterrätt... Men man kan nog inte bestämma själv om man beställer rum å så för då ingår maten har ja för mej!! KLART att ja tar mej tid!!!

• MKD

Jo tror d ingår. Ska ge detta i present nästa år (he, får börja spara nu därför hör jag mig för så långt i förväg, tänkte de skulle få komma iväg 4-5dgr, minst) så jag får väl uppdatera mig senare igen ;) Om man säger så här, dom vill att det ska vara gott och man ska bli ordentligt mätt, så detta verkar ju perfekt!

Tusen tack allihopa!

• Juice8

jeeny
    Jag var på kurorten och var jätte nöjd!
    Men om du säger att det finns ett till i Vaarberg och att det dessutom är bättre blir jag väldigt sugen att testa...

Svar på tråden Ett underbart SPA...