Mjuka nog att sova med?
Hej tjejer!
Jag efterlyser tips om spolar/papiljotter som är mjuka nog att sova med... någon som har någon erfarenhet?
Tacksam för alla tips!
Hej tjejer!
Jag efterlyser tips om spolar/papiljotter som är mjuka nog att sova med... någon som har någon erfarenhet?
Tacksam för alla tips!
*skrattar åt bruden blås beskrivning*
Jag skulle nog rekommendera att sätta i spolarna på morgonen och i lugn och ro äta frukost sen är det klart. Man sover inge gott om man har dem i under natten...iallafall inte jag..man ligger så stelt
lycka till
Jag har testat såna skumgummi-mojjar, från Åhlens, "blomvarianten". Jag fick lockar, de satt som berget, både spolarna och lockarna, MEN de var väldigt små. Väldigt små!
Har nu köpt spolar som man värmer i en låda, oxå från Åhlens, vidal sasson tror jag märket hette. Har inte testat ännu dock...Köpte de eftersom de finns olika storlekar i "lådan" och det tror på, men än skumgummi varianten.
Kom på att det finns en tråd om detta, ska leta, hittar jag den så klistrar jag in den!
Inte rätt tråd, men åsikt om skumgummi-spolarna:
www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1617537.html
Kanske dum fråga, men på vilket sätt är spolar bättre än att göra lockar med fön och rundborste? Håller de längre med spolar och läggningsvätska?
Personligen kan jag inte hantera fön och rundborste...
Aah, det är förstås lättare om inte annat =). Jag kan bara göra lockar på halva huvudet med rundborste ;)
Ska nog kolla på spolar.
ett tips jag fick av min frisör om man har hår ner till axlarna.
vänd upp och ned på huvudet och samla ihop allt hår, ta ett gummiband och gör en hästsvans mitt på huvudet. dela upp hästsvansen i 4-5 lika delar rulla upp var del på spolar och sätt fast med hårnålar.
då allting sitter mitt på huvudet så kan du ligga hur du vill såvidare du inte står på huvudet när du sover.
när du sen tar ut allt på mogronen får du både volym och stora fina lockar i håret.
har själv gjort detta några gånger och det blir super bra.
miamaria:
De funkar jättebra, beror vad man har förs orts hår självklart, men de är BRA, fiiina lockar!
26maj2007
Tack för tipset, ska testa ikväll (om vi inte sover i båten) och återkommer med recension!
MKD
Låter bra, ser fram emot att testa min "låda"!