Flytta till Malmö
Hej!
Va kul att ni ska flytta dit. Flyttade själv ner till Malmö förra året och trivs sååååå bra!! Älskar bara staden.
Områden jag själv bott i som jag stortrivts i alla tre är (har flyttat runt en del men bor nu till slut i bost.rätt.), Slottstaden - mysigt, lagom långt fr centrum (gångavstånd) lugna områden, mysiga butiker, nära västra hamnen, bra promenadstråk - Slottsparken, Ribersborgsparken, Västra Hamnen, Pildammsparken. Gågatan - ja vem trivs inte där ;) nära till ALLT, dock lite stökigt o högljutt ibland men man är ju olika jag stördes inte av det, ni behöver typ aldrig passa bussar ;) Nobeltorget - (nuvarande boende) trevligt område, nära centrum, lugnt område, nära Möllan, passar mig perfekt.
Om ni ändå kan tänkas bo lite utanför kan jag tycka Limhamn är ett mkt trevligt område/stadsdel, charmigt och mysigt. Smaken är som baken ;) men Västra Hamnen hade jag flyttat till direkt om jag hade råd, jag älskar vattnet, fina fräscha bostäder, härliga badbryggor, underbara butiker, god mat, fina Öresundsparken, Ribersborsstranden och kallbadhuset.
Områden som är mindre attraktiva tror jag att jag hoppar över att nämna, det kanske känns stötande.. eller vad vet jag men jag har nämnt det jag verkligen kan rekommendera! Men är det ngt område du undrar över så säg vilket så kan jag säga vad jag har för uppfattning.
Annat kul, Chokladfabriken nära Möllan - ta en fika och njuut, Blomsterpigan, inspiration till tusen, bra frisör CHA Chic Hair Academy på Gustav Adolfs torg vilken service och kunnande säger jag bara!, köpcenter, Triangeln, Mobilia har det mesta, mer speciella butiker, gågatan mot Centralen Lilla Torg och Stortorget, festival, Malmöfestivalen, härlig stämning god mat och bra musik i slutet av augusti.
Malmö är perfekt anser jag, nära till allt, nära till Köpenhamn o Tyskland, mng fina parker och mötesplatser osv.
Ngt mer du undrar efter denna bombning av info ;)