förlovningen var vi överens om, ringväxlingen skedde på vår 5-års-dag hemma i soffan i skenet av levande ljus. tidigare på kvällen hade vi varit ute och käkat och haft det jättemysigt.
två år senare skulle vi fira vår 7-års-dag. Det enda jag fick veta var att jag skulle packa för en övernattning, ha med både lite finare, och oömma kläder, samt att jag inte behövde tänka på att packa lätt.
Han är bra på överaskningar, min älskling, så jag blev så där mysigt nyfiken. anade att han hyrt bil, men inte mer än så.
så vi åkte iväg från sala på lördagmorgonen i en ljusgrön ford focus. Vi åkte lite hit och dit och tog några cachar (m2b håller på med nåt som heter geocaching, en sorts skattjakt med gps, kan man säga. skatterna har dock inget värde. ;) ). Åt lunch i västerås innan vi åkte vidare. jag hade fortfarande ingen aning om vart vi skulle... Till sist hamnade vi iaf i Uppsala. hans gamla hemstad, där vi varit en hel del. där hade han bokat hotellrum, så där gjorde vi oss i ordning innan vi gick ut och käkade middag. Han hade bokat bord på samma grekiska restaurang där vi åt vår första alla hjärtans dag tillsammans. Sen gick vi på bio, som vi gjort på vår första dejt. efter bion gick vi en promenad, oxå samma som på vår första dejt. Då stod vi utanför värmlands nation, nedanför domkyrkan och kysstes i 2 timmar... den här gången stod vi inte så länge... han gick ner på knä, sa några söta ord och höll fram en ask med en silverring. Och självklart fick han ett ja. :)
Så jag har en förlovningsring jag har jämt, en frieri-ring jag har ibland, och kommer om två månader att få min efterlängtade vigselring. :)