• Only Your´s

Nån som valt förlovningsring från Smycka?

Jag och min sambo ska förlova oss i slutet av augusti! Jiiippii!!!

Vi funderar på en ring från Smycka men undrar om det är nån som vet hur det är med kvalité mm?

• Svar på tråden Nån som valt förlovningsring från Smycka?
  • Only Your´s

Tack för alla tips!
    Tror faktiskt att det blir ringar från Smycka!
    Vi har varit och kollat på dom 1 gång, men vi måste nog kika några ggr till innan vi bestämmer oss för vilken ring vi ska ha. Är ju så svårt.....
    Man ska ju lixom ha den för resten av sitt liv! (Förhoppningsvis)

• enblirtvå

köpte ringar på smycka för 2,5 år sedan. de är ganska repiga nu och nu när vi bestämt oss för tt gifta oss så kommer vi inte ha kvar våra förlovningsringar utan köpa nya. antagligen i titan.
    men man kanske inte slipper att de blir repiga vart man än köper. har ju inget att jämföra med.

• apples

Min sambos vitguldring är köpt på Smycka och den har tyvärr blivit jätteful på bara 3 månader! Rodieringen har släppt på vissa ställen samt att den blivit otroligt repig trots att han aldrig använder den på jobbet etc utan bara när han ska vara fin:) Min ring är handgjord hos en guldsmed och är inte i närheten vad gäller repor o dyl trots att jag använder min dygnet runt! Positivt är iallafall att personalen i butiken varit väldigt tillmötesgående när vi påpekat problemet, så jag tror nog att vi kan lösa det hela:) De höll med om att den såg för taskig ut efter så kort tid och så lite användning!

Gratulerar till den stundande förlovningen och jag hoppas att ni hittar era drömringar:)

• enblirtvå

kom på en sak bara, våra är ganska tunna, kanske är det det som gjort att de blivit repiga så fort. de var trepiga redan efter ett halvår knappt.

• Tjajja

Vi har köpt våra ringar på Smycka, ska hämta ut dom i eftermiddag =)Personalen var jättetrevlig, och jag hoppas vi blir lika nöjda med ringarna!

• Äntligen Fru!

Det verkar vara många som har bra erfarenheter från Smycka. Det hade jag också tills vi skulle göra om våra förlovningsringar från Smycka i rödguld. Guldsmeden som gjorde om våra ringar hade väldiga problem när de skulle smältas om. Tydligen hade ringarna från Smycka kass legering och han fick kämpa med att få rätt legering, dvs han fick legera om dem. Urusel kvalitet enligt honom. Så det är min bild av dem men tydligen är de flesta nöjda med dem så det är väl bara att köra på!

• Duchess

Som flera sagt tidigare så är Smyckas ringar precis lika bra/dåliga som de flesta andras. Vill ni ha en viss kvalité på stenarna, så kolla upp detta.

Jag har däremot hört flera som (precis som apples sambo) haft problem med vitguldsringarna. Ska man rhodiera om ringarna ofta så blir det dyrt och sliter på metallen. Då är rött guld mycket bättre!

• Only Your´s

Nu är ringarna beställda! Det blev röttguld och jag hoppas att dom håller i många år och inte blir fula så snabbt...
    Alla ringar blir väl repiga och slitna förr eller senare, men man vill ju inte att dom ska bli det redan efter 3 månader...!

Nu längtar jag tills dom kommer! Och tills det är dax att ta på sig dom!!!
    Hur ska man klara sig från att inte ta på sig den lite i förväg? Bara för att testa lite lixom... Hi Hi

• apples

Vi fick ringarna ca 2 veckor innan förlovningen... och jag provade min stup i kvarten:)

• Only Your´s

Appels:

Va skönt att höra! För jag kommer aldrig kunna låta bli att prova den!
    Vi kommer också få ringarna ca 2 veckor innan.

• Only Your´s

Idag kom ringarna!! Men dom hade graverat hans namn fel....så vi va tvungen att skicka tillbaka min ring... *snyft*
    Hoppas det går fort att göra om det så jag får tillbaka den snart!
    Dom va sååå fina! Han har sin på sig nu, och det är så härligt att se! Blir alldeles varm i kroppen!

Gahh... blir så irriterad! Hur svårt ska det vara att göra likadant som det står på orderbeställningen??

Längtar så otroliht tills dagen kommer så ha på sig den jämt!!

• bulldog

Hmmm vi har vitguldsringar från Smycka och nej, dom ser väl inte så kul ut längre... Men jag har inte sett några vitguldsringar som klarat sig utan repor och färgförändringar?

Jag siktar på att vi byter ut våra till platina lite senare i livet. Hade antagligen blivit billigare att göra sådana från början, om man räknar med att rodinera dom varje år nästan?!

Svar på tråden Nån som valt förlovningsring från Smycka?