Vad ska sjungas på möhippan??
MIn vän ska spela in en låt på sin möhippa,ni andra som gjort det,vad fick ni sjunga??? kom gärna med förslag...hon tycker om schlager men kanske nån populär engelsk låt?
MIn vän ska spela in en låt på sin möhippa,ni andra som gjort det,vad fick ni sjunga??? kom gärna med förslag...hon tycker om schlager men kanske nån populär engelsk låt?
Jag sjöng Like A Virgin på min möhippa. Jätterolig låt att sjunga!!!
Det var så otroligt kul. När man är så otroligt dålig som jag är, så blir det ju mycket roligare än om man är en proffsig sångerska. Det var första gången som jag var inne i en studio.
Jag skrev om texten till "Tommy tycker om mig" med Carola till min kompis. Jättekul att hitta på egen text om henne och hennes blivande man. Dessutom ganska enkel låt att sjunga vilket faktiskt är roligare för den "drabbade". Alla vi andra var med och körade.
aldrig ska jag sluta älska dig var med i den där filmen med Helena bergström...aah har glömt namnet ... :(
en kompis fick sjunga "if it's all i ever do" av anders jo..jo... jonånting det blev jätte bra!
Aldrig ska jag sluta älska dig är jonas gardells låt tror jag.
Hittade i en annan tråd där kom all info :)
2inlove: precis det var gardell :)
2007-07-03 12:23 SvensBrud
Helt underbar låt
Ur filmen "Livet är en schlager" finns låten "Aldrig ska jag sluta älska dig" med. Texten är helt underbar och melodin ljuuuvlig.(Text: Jonas Gardell)
Perfekt låt på i alla fall mitt augusti-bröllop.
Aldrig ska jag sluta älska dig:
Liten varning bara för homofober Min kille skulle tyvärr inte uppskatta att jag sjöng in den låten...(Jonas Gardells alltså...)
Have I told you lately that I love you- rod stewart
Min skulle inte ens veta att det var en gardell låt...han har inge koll på ngt alls förutom Iron Maiden tack snälla ni för alla bra förslag...jag skriver ner allt och ska prata med hon som är ansvarig. det är bara att fortsätta komma med förslag på låt..jag kollar in här hela tiden
2inLove
"Liten varning bara för homofober Min kille skulle tyvärr inte uppskatta att jag sjöng in den låten...(Jonas Gardells alltså...)"
What??
Jag tycker "Aldrig ska jag sluta älska dig" är jättefin men till en möhippa hade jag valt en låt med mer riv i. Men det beror ju på vad man är ute efter. Sedan tycker jag att man ska välja en låt som inte är för svår att sjunga om den blivande bruden inte har världens bästa sångröst. Det är inte kul att lyssna på efter om det låter hemskt. Hade jag fått sjunga "I will always love you" så hade det knappt varit roligt ens... Men det är vad jag tycker.
Jag blev hippad i lördags och fick sjunga låten "att älska dig" med Shirley Clamp. Klockren text och underbar att sjunga. Går lite högt mne va fasne det var skitkul och blevv bra! Lycka till!
Käreleken är evig med Lena Ph är också bra tycker jag!
"En sån karl" med...jaaa...vem är det? Anne-Lie Rydé kanske?