• BochB

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hey!
    Har varit här ibland o läst men inte sett den här tråden. Vi kommer att ha ett med svenska mått mätt "lyxigt" bröllop. Det är svärföräldrarna som betalar, inte för att vi vill, men för att de insisterar. Vill dock inte ha för många personer där, kanske max 100 st.

• BochB

Ja, det är väl inte så mkt som är bestämt ännu. Min blivande är från USA med välbärgade föräldrar så en en brröllopskoordinator är obligatoriskt... ;) Det är iaf bestämt att vi ska vara på Hawaii. Det blir ett bröllop på stranden o sedan efterföljande middag o fest hos blivandes gudföräldrars hus. Jag har inte varit där, men sett kort o det är väldigt vackert.

Vi bosätter oss i USA i september nån gång o då drar väl planerandet igång på allvar. Svärmor har många idéer, men jag försöker tona ner det hela.... Inte så lätt alltid ;)

Har kollat lite på Remboklänningar nu när jag har varit hemma o skulle nog kunna se mig i en sån där på stranden :)

• BochB

Ska tillägga att svärmor drog med mig till en butik med exklusiva bröllopsklänningar när vi började prata om bröllop. Klänningarna där kostade från 5000 dollar, vilket för mig är galet mkt pengar. Men hon menar att man bara gifter sig en gång... I vilket fall hittade jag inget som jag tyckte passade mig o lyckades avstyra det hela....

• BochB

Troll-P
    Tack det ska jag göra!

• BochB

Va kul att en del spekulerar om mig :) Jag och Engelbert(?)skulle vara samma person :) ja, ja spelar ju inte så stor roll, är inte här så ofta ändå o skriver, men ska absolut kolla upp vad Engelbert(?) skrivit tidigare i tråden. O om du Engelbert läser hade det varit kul att läsa om era planer inför såväl bröllop som flytt till USA.

Var på ett härligt bröllop på Österlen i helgen. Fantastisk mat, härlig stämning och ett underbart brudpar!

Nu är det dags att sova! /bella

• BochB

aha, nu såg jag att Engelbert var TS

• BochB

ok, nu har jag skummat igenom tråden. o jag kan oxå se vissa likheter mellan mig o Engelbert, så... Engelbert kom tillbaka!! Hade varit kul att diskutera, fundera o planera med dig!

Nu SKA jag sova!

• BochB

Vi var strax utanför Simrishamn.

Kollade runt på Remboklänningarna o det blir nog en sån. Fick ett tips av ngn här tidigare om ett par andra märken som påminde om rembo o de var också fina. Vill så gärna visa dem för min blivande så att han får se, men det ska ju vara en hemlis :)

Läste i en annan tråd om presenter till gästerna. Tjejerna skulle bl.a. få ett sminkkit från FACE. Låter som en kul idé m ngt från sverige utan att det behöver vara glas.... men det kanske är tråkigt för de svenska gästerna? De flesta är visserligen från USA eller svenskar som bor där. Hat ni några bra tips? Vad skulle ni vilja ha väntandes på ert rum?

• BochB

Brud 070901

är det du som ska ha sminkkittet från FACE? jag tycker att det är en jättebra idé, mest att jag satt o funderade samtidigt som jag skrev o tänkte på vad mina gäster skulle uppskatta. tänkte på mina vänner från sverige att de kanske skulle vilja ha nåt annat. eller inte att de skulle vilja ha nåt annat för jag tror att de kommer bli hur glada som helst, kanske mest jag som tänkte att de kan köpa det hemma i sverige o eftersom vårt bröllop ska vara på Hawaii skulle kanske ngt annat passa bättre.

oj vad jag flummar... I vilket fall tycker jag att det är en mkt bra grej! var o "hur" ska du gifta dig?

• BochB

helt OT, men blev så glad för min sambo ska till NY på fredag, arbetsrelaterat, men som det ser ut nu så får han helgen ledig så då passar jag på att följa med! Älskar NY o shoppingen där! Blir nog inget bröllopsrelaterat dock.

Känner att sedan jag började hänga här på BT så kretsar mitt liv helt plötsligt så mkt mer kring bröllopet. Hade inte tänkt att börja m det ännu, utan vänta till sep. då vi flyttar till USA o då träffa vår bröllopskordinator.

• BochB

Skrev ett långt inlägg igår men det försvann...

Iaf så tycker jag också att det är lite svårt att sätta en prislapp på budget o lyxbröllop, det beror ju på hur många gäster man har, var bröllopet äger rum etc. Men jag håller nog med Mrs Van Derkamp om att från 400 000 kr o uppåt. Ett budgetbröllop kanske under 50 000. Men som sagt det är svårt att säga...

Du då diorlover, vad tycker du?

• BochB

Nej det är ju klart att det beror på vad man menar med lyxigt o som du sa så kanske man har kontakter. Men för mig är det lyxigt att inte behöva leta efter billiga alternativ utan ta det som man gillar oavsett prislapp. Men det beror på hur man ser det som sagt.

• BochB

hallå! imorgon åker vi till NY! Och Ben behöver jobba tidigast måndag! ska bli så härligt! det blir lite bröllopsgrejer ändå.. vi ska bl.a. till Tiffanys o kolla vigselring! vi har gjort som i sverige (antar att de flesta gör så iaf) att när Ben friade fick jag en slät förlovningsring o till bröllopet blir det bling bling :) Ben tyckte det var så pinsamt att fria m en tunn slät ring (det var vad jag ville ha, han hade kollat med min bästa vännina) alla ville ju se ringen sen o den syntes ju knappt... :)

Jag kommer inte välja vigselring själv, utan det får bli en överraskning, men som sagt så ska vi ju kolla läget i helgen... Är det nån annan som inte har sett/valt vigselring?

När vi kommer hem igen, eller rättare sagt innan vi flyttar på riktigt ska jag fråga min barndomsvän om hon vill vara min tärna. Tänkte passa på att köpa nåt fint till henne när vi är i NY. Har ni några kul idéer hur man kan fråga henne? Jag vet att hon inte räknar med att hon ska vara tärna eftersom jag har fått väldigt nära vänner sedan jag började "pendla" till USA för snart nio år sedan. Men för mig är det självklart att hon o en annan nära vän ska vara tärnor. Som sagt hur har ni frågat era tärnor?

• BochB

hallå!

har haft en underbar vecka i NY, med härlig shopping, läckra middagar o utsökta viner! har blivit en del shoppat till bröllopet också!
    sov gott!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)