• Anonym

    Hur reagerar kroppen när man slutar med P-piller?

    Hej tjejer!

    Äntligen har vi beslutat oss för att sluta med skydd eller P- piller rätta sagt. Fast vi ska avvakta lite med att försöka bli gravida. Än så länge kör vi med avbrutet samlag när det är osäkra perioder. Blir det en liten så gör det inget :)
    Nu vill jag fråga er andra som slutat med P- piller hur era kroppar reagerat. Känt några konstighetr i kroppen?
    Själv har jag lite ont i magentyp sticknignar åt äggstockarna och lite ömma bröstvårtor. Tänkte bara hör fall det är normalt eller om det kanske är något annat ... :)

  • Svar på tråden Hur reagerar kroppen när man slutar med P-piller?
  • Pillan

    Hej

    Har slutat med p-piller för några veckor sedan, är det vanligt med viktuppgång när man har slutat?

  • Señora A

    Har också undrat det. Känns som att jag har bundit mycket vatten eller så. Har försökt äta nyttigare än vanligt och har kommit igång med träning, ändå känner jag mig svullen och tjock. (Vilket jag vet att jag inte är men det är så det känns).

  • carro

    Har gått upp i vikt och fått finnar när jag gjort uppehåll med p-piller.

  • Anonym

    Efter att oavbrutet ätit i fem år slutade jag äta november 2002. Jag fick min första mens i lördags. Detta är normalt. Jag var på hälsoundersökning i december och passade då på att fråga om mensen, eftersom den hade uteblivit. Hon slog upp märket och läste innantill att för Follimin så är det normalt att det tar 3-4 månader att få tillbaka mensen. Därför har jag inte varit orolig när den uteblivit, men det var ju skönt när jag väl fick den förståss...

  • Señora A

    Carro. Vad gör man åt viktuppgången då? Jag har fått en ful "badringsbilring" under midjan, detta har jag aldrig haft innan! Känner mig frustrerad och lätt knäckt...

  • Señora A

    Alltså, jag vet ju vad man gör men problemet är att jag redan gör det och badringen sitter kvar. Äter nyttigt, frukost, lunch, middag och frukt mellan måltiderna. Dricker mycket vatten under en dag, fyller halva tallriken med råkost/grönt vid lunch och middag. Har lagt ner godis men det kan ju slinka ner ngn chokladbit eller bulle under veckan. Max 2 ggr i veckan dock. Kan man inte äte ens så lite gotte??? Jag kan tydligen inte det nu... :(

  • Sofiastridh92

    Själv har jag problem med yrsel, illamående. Även när jag är riktigt hungrig och ska äta klarar jag bara av 3-5 tuggor så blir jag jätte mätt. Någon mer som blir mätt snabbt när man äter??

  • Fia S

    Jag fick en "vanlig" mens efter jag slutat. Sen så hade jag blödningra ca75% av månaden. Med blod i trosan varje morgon :( Hade bara 5 dagara utan blod direkt efter mensen. Sen efter det så hade jag blod varje dag. Samt ibland äkliga bruna tjocka flytningar. Vilkat var lite synd, för det påverkade mig och min sambos förhållande, då jag inte ville ha sex! 
    Tänker varje dag att "nu ska det väll vara över"

  • LindaochJohn

    Jag slutade med ppiller för ca 6 veckor sedan.


    Mina bröst har växt och jag hade oxå jätteömma bröstvårtor! Jag har oxå haft som menssmärtor lite då och då sedan dess. Magen har krånglat lite, men börjar bli bättre nu. Däremot har jag gått ner i vikt o det gör då inget! O sexlusten har ökat!

    Tyvärr så kom ju den s*tans mensvärken på köpet - det var därför jag åt ppiller från början, för att slippa den. Det är helt sjukt så ont det kan göra. Jag blir helt oanvändbar i ett dygn typ första dagen... Suck. Under det dygnet funderar jag allvarligt på att ta ut livmoder o hela skiten bara för att slippa smärtan...! Gråter
    Kan man få starkare smärtstillande om man går till doktorn kanske?

  • Shaii

    De "biverkningar" jag upplevde med att sluta med piller var bara positiva. Av "vanliga" p-piller fick jag reumatiska besvär med svullna värkande leder och av så kallade minipiiller blev alla besvär man brukar ha vid mens flera gånger värre: Jag fick längre perioder, mer ont i brösten och kraftigare mesnvärk. Utan piller upplever jag i princip inga besvär alls :)

  • Dejli

    En nio år gammal tråd som återuppstod :P Jag märkte ingen skillnad öht. Mensen kom igång på en gång, och allt var som att jag aldrig hade tagit dem.

  • Shaii
    Dejli skrev 2012-02-18 20:41:00 följande:
    En nio år gammal tråd som återuppstod :P Jag märkte ingen skillnad öht. Mensen kom igång på en gång, och allt var som att jag aldrig hade tagit dem.
    Haha, det missade jag helt :)
Svar på tråden Hur reagerar kroppen när man slutar med P-piller?