Mörkröd klänning, vilken färg på skorna?
Jag ska ha en mörkröd klänning. Vilken färg tycker ni att jag ska välja på skorna? Ett par i samma röda färg eller kan jag ha svarta?
Jag ska ha en mörkröd klänning. Vilken färg tycker ni att jag ska välja på skorna? Ett par i samma röda färg eller kan jag ha svarta?
Jag tycker gott att du kan ha svarta skog. Det passar ju nästan till allt och det kan vara svårt att hitta röda skor i exakt samma nyans som klänningen.
Jag tycker också du kan ha svarta skor.
Jag tycker att svart är det bästa alternativet! Jag hade själv en mörklila klänning o hade svårt att komma på vad jag skulle köpa för skor, det blev ett par svarta kängor....helt klart min stil!!! o bekvämt...*ler*
Jag vet inte riktigt, men en röd sko i samma färg/tyg som klänningen kan ju vara rätt så snyggt. Får du inte tag i det så går det lika bra med ett par svarta, tycker jag.
Lycka till!
Jema
Man kan ju köpa vita brudskor som går att färga. Då kan du få dem i exakt samma färg som klänningen.
jag ska ha röd klänning och svarta skor. :) tycker det går jättebra.
Jag hade svarta skor till min lila klänning, tyckte att då har man lite mer användning för dom
Men jag tycker att det inte spelar någon roll med svarta eller röda skor, det blir lika bra med vilket som!
Lycka till!
lady@
Tusen tack för era svar! Jag köper svarta skor eftersom jag definitivt kommer att ha användning för dom senare.
Jag tycker silver vore snyggt till en röd klänning. Men nu får jag väl skäll som vanligt för att jag har en åsikt som inte är som alla andras.
Serendipity:
Silver skulle vara snyggt men jag tycker att det känns för mycket jul.
Inte ska väl du få skäll? Du har rätt till din åsikt precis som alla andra.
Jag tycker också att du skall välja svarta skor. Det är det som blir finast!
Ramlade över den här tråden när jag sökte efter en helt annan tråd..
Jag ska också ha mörkröd klänning, (ska hyra) och i affären sa de att man INTE ska ha svarta skor till. Man ska inte ha mörkare färg på skorna än på klänningen sa de.
Tyckte det lät lite märkligt, men det kanske är nån slags outtalad regel när det gäller bröllop?
//Lena
Oj, har den här gamla tråden vaknat till liv igen..?
Jag tänker ha svarta skor till min mörkröda klänning vare sig man "får" det eller inte för någon i en bröllopsaffär! Tycker att du också kan ha det om du vill, popflickan. De i affären vill säkert bara sälja ett par (enligt dom) passande skor till dig.
Hehe, nä det vill de inte, de har bara vita skor där, och det passar inte heller sa de! Det är på Söders klädtjänst om nån undrar, de är superbra!
Min tärna kommer att ha svarta skor till sin vinröda klänning. Vi fick tips om att det är snyggt att måla tånaglarna med ett vinrött nagellack om man har öppen tå!
Kanske något att fundera på?
Kul att det är en del som ska ha färgade klänningar! Kan ni inte visa bilder!!!
Kram!
Sa man "ska" inte ha morkare nyans pa skorna an pa klanningen. Men man kan ju inte ha ljusare heller..? (tex vita skor till rod klanning?) Tja, da ar det ju inte mycket kvar att valja pa! ;)
Sjalv kommer jag att ha ett par beiga skor till min svagt ljusrosa klanning, eftersom jag *aldrig* skulle anvanda ett par skor i den nyansen igen! Raknar kallt med att inte skorna kommer att synas...
Svart till rott maste val anda for sjutton passa??
Jaaa!! Jag har köpt ett par skor nu! På Rizzo där jag aldrig har handlat förut! Ett par ljusa lite guldskimrande typ slip in (heter det så?) med inte för hög bred klack, lång fast inte för smal tå, öppen häl och med band över vristen! (eller om den ska vara runt hälen, jag är inte säker! Det är snyggt både och!)
Ska gå till affären och testa dem till min röda klänning idag! Tror att det kommer bli bra!
Söders klädtjänst har förresten tjejkväll idag, öppet till 21!!
//Lena
Varför inte cremefärgade skor eller skor som går åt det "guldiga" hållet. Det tror jag hade varit snyggt.