• Annim

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Anja; Håller tummarn aför er och ni ska nog kunna få lägenheten såld! Det låter ju faktiskt inte som en omöjlighet och att ni kan få en riktigt fin summa för den oxå....

  • Annim

    Anja; jag vet inte om vi har gjort annorlunda du och jag.
    Jag gick iaf in på pagenames och ändrade helt enkelt där till svenska...

    Men kanske kan det bero på att du måste under rubriken User Details ändra till Sweden vid Wedding location

    testa får du se! Lycka till!

  • Annim

    Någon vaken här! *hehehehe*
    Jag har så fruktansvärt dålig dygnsrytm.
    Jag jobbar natt oftast! (är timvikarie)
    Har ju inget schema så det kan gå några dagar emmellan arbetspassen.
    Men nu när jag är ledig ja då vaknar jag vid denna tid ca;5:30-6:00
    Hur sjukt är det!!! När man är ledig!

    Hur som haver!

    Pumpkin: åååh vilken överraskning! jag bara älskar The Ark!!! Har gillade dem redan ´första ggn jag hörde låten: It takes a fool to remain sain...(Hmm heter den så!?) Ja du vet säkert vilken jag menar!
    Önskar jag kunde varit där!

    Välkomna alla nya!
    Här skrivs det så att tangentbordet glöder så jag hinner knappt med!
    Har haft lite paus härifrån ett par dagar.
    Är så less på min P-stav! *bläää*
    Blöder igen! Hade mens senast för en vecka sedan....

    Ser att det blivit fler här som ska gifta sig den 16 Augusti -08! Kul!!!

    Jaha ska väll ge mig ut i spåret idag och jobba med att försöka tappa något hekto! =)

    Ett tips för er som kan/vill, bröllopsmässa 30 september. www.livgrenadjarmassen.se/

  • Annim

    Tjena Malena vad ni skriver! Jag hinner som sagt knappt med att läsa ifatt allt.
    Jag=Princessdröm, har oxå ändrat min signatur till samma som jag har på FL. Är knappt där längre men ni kan ju gå in och kika p ålite bilder där på mig och min familj!
    Uppdaterar här listan med oss själva inlagda:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa
    080816 Annim - minnic.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

    Sajberpillan;Grattis till hemligheten!

    Stjärngudinnan: Jag har gått ner 15kg hittills sedan i höstas har ca 14 kvar till målvikten. Jag hoppas jag ska hinna det innan den stora dagen.
    Kanske är det fler än du och jag som kämpar med detta!?
    Tjejer är det fler som sliter av sig x-tra kilon???

    Ha det gööööööött!

  • Annim

    Waersta

    Läste förästen i bröllopsmagasinet.. tror det var sista sidan, om ett fint ställe där man kunde ha sitt bröllop, endast 1900:-/kuvert. :) Våran budget spricker vid 15 gäster då. Och så får jag gå naken..

    Hahahaha! Vad rolig du är!!! Men varför inte gå naken då får j brudgummen en chans att springa ifrån när han står framme vid altaret. What you se is what you get!!!! =)

    Jättefin klänning det borde nog gå att ha axelband på den tycker jag!

    Anja; Vad duktig du varit och gått ner så pass mycket!
    Vi har nog haft nästan samma dilemma du och jag!
    Jag landade på 100.9!!!!! efter yngsta sonen hade fötts. Låg där ett bra tag pga tröstätning eftersom vi hade lite tuff period när han var nyfödd.
    I dagsläget väger jag 84,8 har gått ner till denna vikt sedan i höstas -06.
    Vill oxå ner till ca 70kg och precis som du är allting under 70 ett bonus...
    Vi kan ju peppa varann!!! =)
    Lycka till!

    Ja annars är det lite lugnt just nu! Okrar inte tänka så mycket på bröllopsplanerna eftersom jag just nu jobbar en del och markservicen tar nästan all anann tid!
    Helt slut som människa känner jag mig! Känner mig stressad till tusen och tycker att dygnet har inte tillräckligt många timmar för att jag ska hinna med det jag vill....
    Måste försöka backa lite nu! Andas....

  • Annim

    Välkommen lillfoppa!

    Ja inte kunde jag hålla mig härifrån! Har haft sovande jour i hemmet hos en vårdtagare inatt. Vårdtagaren sov mestadels men inte jag!!! Jag har legat hela natten nästan och tänkt och tänkt på vårt bröllop.....
    Tänk vad svårt det ska vara att släppa tankarna på detta!
    Men iofs så var jag och pratade med en tjej angående musikunderhållning till bröllopet och vi kom ju givetvis in på en massa annat om bröllop. Hon hade massor av tips och ideer!
    Vilket jag tacksamt tog emot!

    Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra! Denna tjej är med i ett band som kallar sig "Pearls for sure" .
    Jag har hört några av dem sjunga och de är verkligen jätteduktiga!!! JAG VILL så gärna att de sjunger på vårt bröllop och på sjäkva festen.
    Det jag inte visste var att bandet egentligen består av 8 personer och då blir ju priset därfefter oxå.
    För hela kittet med sång i kyrka och liveunderhållning under hela kvällen skulle kosta med detta band: 13.000kr.
    Känns lite saftigt med tanke på vår budget på ca 50-55 tusen.

    Men de är ju bara sååååå bra!
    Hur skulle ni ha gjort! Vi bor ju i en mindre ort och det är svårt att finna bra lokala band!

    Hur har ni lagt upp er budget tjejer?
    Håller på och knåpar på en grovbudget. Hjälp mig har jag glömt något.

    Lokal
    Mat
    Alkohol+annan dryck ex kaffe och alkoholfritt
    Ring
    Kläder
    Fotograf
    Musik
    Tårta
    Blommor
    Ring
    Dekoration

    Inbjudningksort och andra trycksaker håller jag utanför vår bröllopsbudget då de mesta av det redan är betalt!

  • Annim

    Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag är så lycklig tjejer!
    Jag åkte in till stan idag för att prova och se på bröllopsklänningar.
    Jag har hittat DEN!!!
    Provade ca 4 olika den var den första jag provade....
    SÅÅÅÅÅ fin!
    Ursäkta om jag verkar överdramatisk men jag är så lycklig att jag nästan kryper ur mitt eget skinn...svävar *ler fånigt*

    Kommer inte ihåg vad det var för märke på den men jag ska tillbaka till butiken imorgon och betala handpenning.
    Jätteguliga och hjälpsamma var tjejerna dessutom...
    Kände mig verkligen som en prinsessa.
    Klänningen kostar 6800 kr. Men jag måste säga att det var billigt enligt mitt tycke då det var mycket pärlor och glaspärlor. Sedan var det lite tygrosor vid sidan av klänningen.

    Nu ska jag gå ut i spåret igen för att jobba av mig några hekto igen så att jag blir ännu smalare och snyggare brud! *hihi*

  • Annim

    miaspias: Nej det är verkligen inte för tidigt. Vi gifter ju oss inte förräns 16 Augusti nästa sommar...
    Så iväg och prova med dig! Sedan får ni ju en uppfattning om vad ni passar i och vad det kan tänkas kosta och så..

    jeeksa080823:Tack! Jag var bara lite sugen på att åka och titta på klänningar och kolla lite vad de kostar..
    Så när jag kom till butiken så tittade jag på lite modeller som jag har kikat på på nätet. Biträdet var gullig och visade och förklarade..
    Vi tog fram 4 olika klänningar och den första var ju bara sååå rätt! Iofs så ska jag gå ner ca 10kg till men det skulle inte vara några problem att sy in den där det behövs.
    Underkjol fick man låna gratis och att sy om klänningen skulle inte heller kosta något x-tra.

    Så jag är så nöjd så! Nu har jag den biten avklarad och kan släppa det nu på ett tag.
    Jag har väntat så länge på att få åka och prova klänningar...

  • Annim

    stjärngudinnan:Tack för peppningen! Hur går det för dig då?
    Denna vecka har jag stått still, men så länge jag iaf inte går upp får jag oxå vara nöjd. Jag vet ju att jag har unnat mig lite!

    lillfoppa; Vad härligt att du ska hämta klänningen.
    Vad är det för typ av klänning?

    miaspias:Jag provade ett par skor som de hade i bröllopsbutiken.
    En med låg klack de satt skönt. Du kanske kan kolla vad de har att erbjuda.
    Annars såg skon på bilden skön ut. Personligen inte min stil, men skorna syns ju inte så värst under klänningen och de ska ju vara sköna att gå i så man orkar stå och dansa hela dagen o kvällen! =)

    Jag ska snart åka och betala handpenning på min klänning.
    Ska kolla om jag kan hitta en bild på den på nätet sedan när jag tagit reda på vad det var för märke och modell.
    Ni får allt vänta på att se mig i den tills jag lagt in bilder efter bröllopet. Lite måste man ju ha att se fram emot eller hur!?

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7