Inlägg från: Västkustvigsel |Visa alla inlägg
  • Västkustvigsel

Tips på en bra florist/blomsteraffär i Göteborg/Marstrand området

Tips på en bra florist/blomsteraffär i Göteborg/Marstrand området

Har nu sett ut blommorna i min bukett tillsammans med min sambo/blivande man ..
    så nu är det bara hitta en duktig florist som kan skapa den och hans corsage.
    Någon som har tips om vart vi skall vändas oss?

• Svar på tråden Tips på en bra florist/blomsteraffär i Göteborg/Marstrand området
  • Västkustvigsel

Tack för tipsen på blomsterbutiker i Kungälv .. ArsAmandi

Har nu tagit kontakt med den på Västra gatan .. Ebbas Blomsterhandel och blev väldigt väl bemött i telefon och skall nu sända över mina önskemål när det gäller min bukett och min blivande mans corsage, i ett brev tillsammans med bitar ifrån min klännings tyg.

Vi har fastnat för denna bukett .. fast i en annan färgkombination .. www.bernzonsblommor.se/images/shop/1010b.jpg

Rosorna skall vara Vendela (champangfärgad) och Passion (mörkröd)
    Kallan skall vara Zantedeschia ?Schwarzwalder? (mörkröd)
    Lilja skall antingen vara Sorbonne eller Mero Star .. den som färgmässigt passar bäst till rosorna.
    Fresians färg skall även den anpassas till de andra blommorna.
    Sedan skall buketten innehålla några musselskal .. kanske någon/några hängande på en tunn ståltråd .. (smart sätt att få in den blåa färgen och passande då vi gifter oss på västkusten).

Det enda önskemål som min blivande man har på sin corsage är att rosen Passion skall vara med och ett musselskal.

• Västkustvigsel

mjr .. jag har beställt min bukett hos blomsterbutiken på Västra gatan.
    En helt underbar kvinna svarade och vi pratade om mina önskemål när det gällde både buketten och min mans corsage.
    Då jag inte bor i dessa trakter, så sände jag över mina önskemål i ett brev och även 2 tygbitar av min klännings tyg och hon ringde upp mig när hon hade fått detta.
    Vi diskuterade åter igen mina önskemål och kom överens om att hon skulle ringa upp mig några dagar före bröllopet och vi skulle checka av allt.
    Känner fullständigt förtroende för denna kvinna och att hon kommer att skapa min drömbukett ..
    så jag känner att jag kan rekommendera denna blomsteraffär.

• Västkustvigsel

mjr ..
    jag beställde bukett och corsage.
    Vi smiter ju iväg .. så jag har ingen tärna.
    Detta kommer gå på runt 1200-1500 kr för dessa blommor.

• Västkustvigsel

Då vi inte bor i närheten av Marstrand och inte kommer att komma dit förrän dagen före vårat bröllop, så har jag pratat med en florist på Ebbas Blomsterhandel (Västra gatan) och som sagt vad sänt iväg mina önskemål och 2 tygbitar från min klänning och jag tycker inte alls att de verkar vara gammelmodiga i sitt sätt och tänka .. tvärt om .. tyckte att hon verkligen lyssnade på mina önskemål och tror att min bukett kommer att vara min önskebrudbukett.
    Jag visst ju vad jag vill ha och hade en bild på denna bukett .. fast i en annan färgställning.

Det finns säkert många bra blomsterhandlar och florister runt omkring Marstrand men jag har ju som sagt vad ingen möjlighet att åka runt och kolla och det känns väldigt bra med Ebbas Blomsterhandel.
    Det viktigaste när man väljer en florist måste ju vara att denne är öppen för ens förslag och skapar den bukett man vill ha.

Svar på tråden Tips på en bra florist/blomsteraffär i Göteborg/Marstrand området