• Coloratura

Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått!

Hej alla brudar!

Det vore så roligt att höra vad ni ska ha på/med er i traditionen: Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått?
    Jag ska ha:

Något Gammalt:
    Väska broderad med pärlor, arv från farmor
    Något Nytt:
    Brudklänning
    Något Lånat:
    Släkttiaran
    Något Blått:
    Safirring, present från min fästman

/Coloratura

• Svar på tråden Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått!
  • wife 2 be - been wife

Något gammalt: Brudklänning köpt på annons, använd 2 bröllop tidigare
    Nytt: trosor
    Lånat: pärlarmband
    blått: strumpeband

Om jag inte minns fel skall man oxå ha nåt fått. Jag hade en 50-öring i skon som jag fått av min frissa

• Raspberry

Något gammalt - vet inte än. Funderar på att köpa smycke second hand. Annars är i och för sig mönstret på min klänning ett gammalt mönster (från 1935) men vet inte om det "gäller"

Något nytt - tja det blir ju en del grejer. Underkläderna, skorna, klänningen...

Något lånat - det vet jag inte än. Men jag funderar på att låna ett hårspänne eller nåt av min tärna.

Något blått - sömmerskan syr in en blå tråd i klänningen.

• slatka

Något gammalt:Lånade en tärnas klocka som var inte så gamal men helt fin så det var lånat.
    Något nytt var min halsband.
    något blå tärna sade till nån som gjorde blommor att sätta någon blå blomma i buketen som inte syns som mycket och när hon kom med buketten sade hon att i den finn någoting blåt.Det var tärnas uppgifter att hitta de saker.

• Novemberbrud07

Något blått: Strumpeband med blå rosett
    Något Gammalt: vet ej ännu
    Något nytt: klänning, underkläder mm.
    Något lånat: prälhalsband

• Heleneli

Något gammalt: Handväska som jag ärvt av mammas gamla faster (och mormors pärlhalsband)
    Något nytt: Klänning (och massa annat)
    Något lånat: Mormors pärlhalsband lånar jag av mamma.
    Något blått: Armband från pilgrim
    Något fått: Ska se till att få en ankellänk av en av tärnorna, annars får m2b betala pärlorna till håret. :)
    Och så en peng i skon från mitt födelseår!

• Coloratura

Just det! Måste hitta ett mynt från mitt födelseår också! Rotade igenom alla lådor efter gamla 50-öringar men lyckades bara hitta år som var runt mitt.
    Ska brudgummen också ha ett mynt i skon?

• Coloratura

Ja, safirringen har fått av min fästman, räknas det eller ska det vara något nytt fått?

• Heleneli

Jag vet inte om han ska det, men jag har rotat fran en enkrona till min m2b i alla fall! :D För säkerhetsskull! ;)

• MrsB2B

Emedan jag gifter mig med en Engelsman kör jag på den engelska varianten.

Something old, something new, something borrowed, something blue.

Old: Min klänning från 1951, mormors brudklänning!
    New: Nya skor
    Something borrowed: Funderar på att låna ett armband, en ring eller likn av min syster.
    Something blue: En kvist lavendel i buketten

Sen ska det ju vara 'and a sixpence in her shoe'. Ska fråga min blivande svärmor om hon har några gamla mynt liggande. Annars tänker jag gå i antikaffärer tills jag hittar ett. Det ska bli kul,

Mvh M.

• Coloratura

MrsB2B:
    Vad trevligt att ärva brudklänning :)

Ja det där med att myntet ska vara från ens födelseår är helt nytt för mig, trodde det räckte med ett mynt bara...

Svar på tråden Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått!