Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hejsan alla!
Ny på torget! Även vi gifter oss maj 08. Känns otroligt spännande och vi är lika uppslupna av det båda två! Håller nu på att fixa mat, vilket inte visar sig vara lätt. Funderar på att ta catering fast vi inte hade tänkt det från början. Annars är det fixande med toastmaster, klänning och bröllopsnatt just nu. Mycket givande att läsa alla era inlägg, då man kan få en del tips och kul att läsa från någon annan som är i samma "sits".
Oj! bara 8 månader kvar! Nu krävs det en högre växel för att bli klar i tid!
Så mycket att fixa! Skynda skynda!
Jag verkar var en av få som tycker att klänningen är viktig
Kanske beror på att jag är sömmerska i grunden och vill att tyg och arbete ska vara av god kvalite?? Jag ska sy upp min klänning hos en skräddare. Dessutom är det inte ofta som man får klä upp sig till bal :) både jag och mina tärnor njuter i fulla drag
Bröllopsresan är inte viktig för oss. Vi kommer antagligen skjuta på den "riktiga" resan och bara ta några dagar ledig för att softa...kanske åka med barnen till landet i skanör. Däremot har vi bokat bröllopsnatten på hotell och fixat barnvakt för det. Vi måste spara det mesta av vår semester till sommaren eftersom dagis har stängt under några veckor.
Kläderna är viktiga för oss o att det är god mat och att man inte behöver välja bort någon som man vill ska komma.
Hallå Vi är ett par som också kommer att gifta oss i maj 2008. Vi har börjat räkna gäster och tillverka inbjudningkort, vi har bokat kyrka och präst. Har börjat leta runt efter en brudlänning men det är så svårt att hitta något intressant. Jag börjar känna stressen över just det. Vi vill ha ett enkelt bröllop men fasiken, det är mycket planering ändå.
Jag!!! 17 maj blir vår dag! Vi har bokat kyrka, festlokal, klänningen hittade jag på Tradera, och den kom igår! Den måste bara ändras lite.
Inbjudningslistan är något sånär klar. Måste få ner antalet till 70 bara, för det är maxantal i lokalen vi hittat.
Sen kollar jag runt på resor. Vill till Antigua, hotel Cocobay är favoriten just nu. Det är väl så långt vi kommit just nu.
Jag!!! 17 maj blir vår dag! Vi har bokat kyrka, festlokal, klänningen hittade jag på Tradera, och den kom igår! Den måste bara ändras lite.
Ringen fick jag när han friade i somras. På vår barnlediga semester gick han ner på knä på en restaurang i Grekland. Jag blev så rörd att jag grät!
Inbjudningslistan är något sånär klar. Måste få ner antalet till 70 bara, för det är maxantal i lokalen vi hittat.
Sen kollar jag runt på resor. Vill till Antigua, hotel Cocobay är favoriten just nu. Det är väl så långt vi kommit just nu.
Hihi, känner precis som du!! Vad ska du göra härnäst?
24 maj 08 skrev 2007-09-24 22:21:09 följande:
Vi gifter oss 3/5 och känns som det är långt kvar men tiden går väl fortare än man tror antar jag
För mig går det upp och ner.. Vissa dagar tycker jag att detär jättelångt kvar och jag längtar massor, andra dagar blir jag lite smått stressad för att jag fortfarande har massor kvar att göra.