• Jagälskardig

Jag ska fria, men vilken ring?

Jag ska överraska min sambo/pojkvän med en lite weekendresa till Barcelona, och fria där nere till honom. Grejen är att jag hittat en helt suverän ring till mig (för det blir bara jag som får ring vid förlovningen) Men jag är osäker på om jag ska köpa den ringen eller ha min mammas ring? Om jag inte friar med min mammas ring kommer jag att få den på bröllopet istället. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Jag ska fria, men vilken ring?
  • Lill-skrrotis

Hej hej,
    varför ska inte han få någon ring, bara du, när du ska fria? Känns som en en-"mans/kvinnas"- show, några vänner till mig tänkte göra så först men ångrade sig, Man vill väl d skulle synas att man hör ihop, att det blev en skillnad från innan mm.
    Om jag varit dig hade jag köpt en förlovningsring o tagit mammas till vigseln, kanske eventuellt lägga till något eget på den.....

• Jagälskardig

Där är jag helt olik dig. Meningen med förlovniungen är att vi ska gifta oss, och då hör vi ihop. Bhöver ingen ring för att visa att vi hör ihop. Plus att han vill bara ha 1 ring.

• Lill-skrrotis

Ok, jag förstår båda sidor, helt klart. Man när jag ska överraska min sambo med ringar nu i augusti.... spännande.... ska jag inte fråga om vi ska gifta oss..... man får se vad som händer. en del killar, de flesta jag känner "skaffade" en ring vid förlovningen de också och graverade in datum (för förlovning)+ Namn +Datum
    (för bröllop). Men allt är ju upp till var o en. Jag står inte på någon sida ...

Svar på tråden Jag ska fria, men vilken ring?