• Anna2008

Hur mycket pengar ska man ge i bröllopspresent?

Vi ska på bröllop om ett par veckor där brudparet önskar sig pengar till bröllopsresa. De har inte bestämt vilken researrangör de ska åka med så därför kan vi inte köpa presentkort.

Min fråga är därför, om man ska ge kontanter, hur mycket ger man? (Min pojkvän är gammal arbetskompis med brudgummen, jag känner ingen av dem speciellt bra)

Hur kan man göra det lite "roligare" att ge bort pengar om man inte bara vill ge dem i ett kuvert?

Snälla hjälp mig.....

• Svar på tråden Hur mycket pengar ska man ge i bröllopspresent?
  • viktualia

om det inte är folk som står en jättenära brukar jag sikta på runt 200 - 250 kr per pers i present - alltså att ni skulle ge runt 400.

Man kan ju slå in pengarna i något snyggt paket tillsammans med tex en flaska sololja eller så...

• Fru 28/7

Hej!

En kompis till mig önskar sig oxå pengar. Funderar på att ge ca 400-500 kr. Känner henne väl, men nu umgås vi inte så mkt. Vore kul med lite tips på hur man gör presenten lite roligare....

• c_t

Jag lobbar för SEBs kreditkort där man kan välja bild på kortet och tanka med valfritt belopp. www.seb.se

Jag personligen hade lagt 500:-

• J_J

Det där med kreditkortet var ju en bra idé.
    Förra året var vi på ett bröllop där brudparet också önskade sig pengar och då letade vi fram ett mysigt kort på dom två, skrev ut och gjorde ett eget litet presentkort av. Pengarna lade vi in i kortet, och vi gav 500:- (kände brudparet hyfsat bra)

• viktualia

c_t - helt OT men vilken häftig grej!!!!! hm...undrar vem i min bekantskapskrets som behöver ett presentkort *grubblar*

• c_t

Vi gav bort det i 30-års present också

• N&N

Vi gifte oss i lördags och alla har gett oss minst 500 kr i presentkort hos Ticket. Några har gett så mycket som 1 000 kr/par, men jag hade nog gett 500 kr/par.

• bröllop15/7

Vi fick ev ett par som jag är kompis med ett paket med handdukar, men på varje handduk så satt det fast en massa tjugolappar med säkerhetsnålar, jag tror vi fick 200-260 av dem. Men det var lite kul när man öppnade paketet och bara såg handdukarna, först när man tog upp dem så såg man pengarna.

• bröllop15/7

Det beror ju på vad man har för ekonomi.

• Fru 28/7

c_t : vart på hemsidan hittar man det :D

Svar på tråden Hur mycket pengar ska man ge i bröllopspresent?