• mizz_azi

förlovning på gång

vi har bestämt datum, kollat på ringar, fått ihop familjen som vi ska överaska, jag håller på att välja vad som ska stå i ringen...det e lite svårt..måste ju vara ngt speciellt för oss.. men hjälp!!! vad e det mer man ska tänka på? behöver hjälp att få till en prefekt förlovning!

• Svar på tråden förlovning på gång
  • Jens90

I ringarna kan ni ha tex Namn + Datum.
    Ni kan gravera in vad ni vill i dem. Många skriver även in olika slags ord på LATIN tex. Jag älskar dig, du och jag, vi två, föralltid, förevigt osv...

Om ni har en favoritlåt som ni båda tycker mycket om så kan ni kanske välja ut några få ord från den, som betyder mycket för er, och sen gravera in det i ringarna?

Vad ni ska tänka på är att ni kommer överrens - Vilka ringarna ni ska ha, vad som ska stå i ringarna m.m.

Jag förlovade mig i lördags och skullat egentligen lämnat in ringarna på gravyr idag. Men jag hann tyvärr inte så får vänta till imorgon.
    Vi har bestämt oss för att skriva in NAMN + DATUM i dem.

Jag vet att det är vanligast att killen har en ring, efter förlovning och efter vigsel, en ring medan tjejen har två.
    Jag såg att det är smart om man skriver in i killens ring DATUM + NAMN istället för NAMN + DATUM.
    För när man har gift sig så kan man skriva:
    DATUM (förlovning) + NAMN (Flickvännen) + DATUM (vigseln)

Ser lite bättre ut än att ha förlovningsdatumet och vigseldatumet efter varandra :)

Hoppas det gav någon nytta.

Mvh, Jens

Svar på tråden förlovning på gång