Inlägg från: Mia Maria |Visa alla inlägg
  • Mia Maria

Buffé för vegan-gäster? Tips?

Quorn äter de nog inte för det illehåller äggviteämne om jag inte minns fel. Men kolla in vegan.nu där finns mängder av recept!

• Mia Maria

Vad ska du bjuda dina övriga gäster på?
    Kanske kan vara trevligt för veganerna att äta någerlunda samma?

Allt går att göra veganskt, potatissallad står sig nått dygn, använd bara soursupreme istället för creme fraish och gräddfil. Annars finns det både potatis och pastasallad på olja och vinäger bas. Tsayspett är väldigt gott och håller länge och kan utan problem frysas. Annars kanske mousaka, quinoasallad, pastasallad, korv, köttbullar? Kolla i din närbutik i den vegetariska sektionen eller i en hälsokostbutik där finns en massa alternativ.

• Mia Maria

Tsay är ett sojabaseratkött som köps färdigt. Fanns innan på AGs och det brukar finns i hälsokostbutiker som satsar på vegetariska alternativ. väldigt goda även kalla!

• Mia Maria

Jag är bara vegatarian men min pojkvän föredrar veganskt och flera av våra vänner är veganer. Det låter väldigt gott men jag hade nog tagit quornfiléer och marinerat dem och inte gjort spett av dem. De är väldigt goda och drar lätt till sig smaken av marinaden.

Men jag vet hur det är att ha annorlunda kost och det är inte roligt om man får något som helt skiljer sig från det alla andra äter eller om man bara får en tallrik grönsallad. Men jag tycker att du verkar bry dig om dina gäster och vill ge dem en bra dag precis som det ska vara!!

Lycka till!!

• Mia Maria

Om du vill kan du göra potatisgratängen vegansk genom att använda mjölkfritt smör och soja/havregrädde.

Hoppas att gästerna blir nöjda. Vi är själva bjudna på bröllop nu i sommar och det känns lite jobbigt som gäst att ha annorlunda matvanor. Så jag vet om att dina gäster kommer att bli glada när du går till sådant besvär för deras skull :)

Svar på tråden Buffé för vegan-gäster? Tips?