• kimpus

Ringar.

Hej!
    Jag undrar hur jag ska göra när jag ska köpa ringarna. Jag har redan hittat ringar som jag gillar och som jag vet att hon också gillar. Men ska jag köpa min egen då också?

Tacksam för svar!
    Kim

• Svar på tråden Ringar.
  • Lill-skrrotis

Vigsel eller förlovningsringar? Är de dyra eller?

• Jens90

Det bryr lite på som "Lill-skrrotis" sa. Om dem är dyra spelar det ju såklart mer roll.

Det hade varit bra om du vet måtten också på ringarna. TIngmått!

• kimpus

Svar till Lill-skrrotis & Jens90

Det är förlovningsringar & jag kan lätt få fram måtten genom en ring som hon har på vigselfingret (dock ingen vigselring :P)
    Priset ligger på 2500 men jag tänker inte gravera den innan hon preovat den.

• Lill-skrrotis

He kimpus.

Jag ska överraska min sambo med förlovningsringar under en romantisk helg i sthlm 18/8. Jag ska beställa ringar till veckan från vigselringar.se. jag ska inte beställa med garvur utan vi skickar iväg dem efteråt o får gravyren, det ingår o man kan göra så

• Lill-skrrotis

Våra ringar går på ca 1000 eller 2000 beroende på vilken modell jag väljer. D är i stål o jättesnygga, diamant i tjejens. Passar oss bra , slitstarka. Han jobbar inom industrin o skruvar en del med motorer o så

• Lill-skrrotis

Jag köper alltså både min och hans för att svara på din fråga

• kimpus

Svar till Lill-skrrotis

Men ska jag köpa båda ringarna? Jag vill ju att vi båda har ungefär samma ringar så att vi kan visa att vi hör ihop :)

• Lill-skrrotis

I och med att jag inte ska gravera in något, det kan ju han få vara med o bestämma iaf tänkte jag, så kan man ju byta ringar också om han nu inte skulle gilla dem, vilket ja i o för sig tror att han gör......

• Snuffen

Jag hade inte köpt ringarna innan, tänk om hon inte gillar modellen. Jag trodde att jag och min sambo hade samma smak när det gällde ringar men inte nej. Jag har en blank 8mm bred ring i stål och han en 6mm bred ring i borstad stål. Viktigast är att man trivs med sin ring.! Men är du helt säker på vad hon gillar så go for it!

• Yllo

kimpus: Jag köpte och betalade våra ringar. Däremot fick min man betala min vigselring själv

Det finns inget som säger att hon måste betala hans ring och viceversa. Vill någon av parterna överraska den andra med förlovningsringar så tycker jag nog att den personen köper båda (om det nu inte rör sig om väldigt stora summor pengar).

Svar på tråden Ringar.