• Stella78

Hårfärg

Jag har tonat/färgat håret nyligen och blev inte så nöjd med resultatet. Har ni några tips om hur man drar ur färgen snabbare? Har provat att tvätta det ofta och använt inpackning. Någon som har specifika produkter att rekommendera?

• Svar på tråden Hårfärg
  • Fru Cinderella

Citron i håret

Tvätta tvätta tvätta!!!!

Färga över i annan färg

• Fru Cinderella

Man kan ju avfärga också

• succubusan

bleka bort, men skadar håret en massa men färgen går i allafall ut.

• Stella78

Färga över kan jag inte, då det har blivit för mörkt och det är därför jag vill få bort det. Hur tidigt efter man färgat håret kan man bleka det? Sitter olika nyanser bättre/sämre än andra. Tycker att då jag tidigare har färgat håret i lite mörkare varma nyanser (med lite rött i typ guldblond) att det släppte ganska snabbt, nu har jag en kall ton och det verkar sitta lite FÖR bra....

• succubusan

super svårt att säga.. jag blekte hela mitt hår i förut..och ibland blev det super fint andra ggr röd orange skum färg. Har nu nästan svart.. väldigt mörkbrun.. jag får fix ideer ibland att jag ska göra slingor, själv då förståss, och ljus blir jag alltid men inte så jämt och fint.

tips är ju att lägga ner pengar och gå till nån som kan.. det är så svårt att få till bra med blekning.. iof kan du bleka hela håret med super blond i kanske bara 15 min sen lägga i den färg du vill ha, det blir ju ljusare hur som helst och just när man vill ett mörkt hår så kan man bleka bort lite och lägga i ny, för den nya döljer ju det oranga/röda som typ alltid kommer fram.

• Fru Cinderella

Mitt hår vart för svart nära bröllopet.. tvättade som en dåra i fyra dagar, sen var det brunt

• Fru Cinderella

Lägg i ljusare slingor?
    Fyll ut med löshår i en ljusare ton

• succubusan

Färga inte håret mera.. vänta 1-2 år så har det ju växt ut :D

skojja lite så här på lördags kvällen..

• rocketqueen

Ta inte citron i, det sliter onödigt mycket. Använd istället Head&Shoulders mjällschampo och ha det som en inpackning, det drar ut färgen väldigt bra.

• succubusan

hårinpackning gör väl också det? hmm

• rocketqueen

Inte som ett mjällschampo, eftersom så många hår är färgade idag är inpackningarna inte alls så utdrivande för hårfärg.

• eb10

Jag har hört tips om att tvätta med Comfort sköljmedel..men gör det på egen risk :)
    Har oxå för mörk toning i nu, men försöker ge mig till tåls..suck

• Fru Cinderella

vara i solen är ju bra också, om det nu finns någon sol :(

• Stella78

succubusan: hahaha (jag skrattade högt när jag läste ditt meddelande om att låta det gå 2 år) låter nästan som min mamma som inte alls fattar det här med hårpanik!
    Ska prova mjällschampoo och annars får jag väl gå till frisören och bleka ner slingorna, och förstöra håret lite mer. Har ni fler tips som jag kan mixtra med hemma ikväll?

• Stella78

Har provat mjällschampoo nu och tyckte det drog ur en del färg första ggn jag använde det. Men de här slingorna sitter som berg, har aldrig varit med om en färg som sitter såhär "bra". Jag vill ha mer tips! Hur fungerar djuprengörande schampoo? Hjälp mig snälla

• J_J

Jag tonade mitt hår för ett par dagar sen, L´oreals Casting Creme Gloss.
    Vissa kallar det hårfärg eftersom det är två flaskor, medan på förpackningen står det toning och tvättas ur efter 6 veckor.

Mitt blev också fel, alldeles för mörkt och med en svagt lila ton, det ser verkligen färgat ut. Jag är naturligt rödhårig och ville egentligen bara fördjupa den men en svag nyans mörkare, men tji fick jag!

Har dock provat Head & Shoulders och jag tycker det är det bästa. De flesta mjällschampon innehåller Amonnium Laureth Sulfate som är ämnet som gör att det blir tvättat på djupet. Sitter du med en inpackning riktigt länge, ca 1 timme, så drar det ur lite färg också.
    Har även fått för mig att om man borstar håret lite extra kanske det torrfäller litegrann också...? :)

Men för att komma till saken, mitt hår har efter de 2 första tvättarna blivit bättre och färgen har mattats ner - då har jag visserligen en toning (eller...?) så det beror ju på hur hårt håret suger upp färgen och om det är en permanent färg du har?

Svar på tråden Hårfärg