• Norrlandsguld

Tips på förlovningsringar

Vi ska snart förlova oss och behöver tips på förlovningsringar. Vet någon på ett ungefär vad det kan kosta att designa en egna släta ringar exempelvis hos David J Butler? Andra tips? Tacksam för hjälp - känns som en hel djungel därute och det skulle underlätta otrolig att få hjälp att sortera lite.

• Svar på tråden Tips på förlovningsringar
  • Kika

Vi har gjort våra ringar hos David Butler. Vi är jättenöjda med utseendet på ringarna och bemötandet vi fått. David är mycket bra att diskutera med - öppen för idéer, men säger ifrån om det är nåt han inte tror blir bra. Man får dock inte ha bråttom - det tog lång tid att få ringarna. Min förlovningsring i vitguld landade på 6 500 kr

• Hjärtan på tråd

Vi köpte våra ringar på MK Juvel... Ringarna och bemötandet är helt underbart! Gå in och kika på deras egen tillverkade ringar, de är superfina och det kostar ju inget att titta;)

• Dallia

Kika

Skulle jättegärna vilja se era ringar! Har du någon bild?

• Kika

Just nu är de inlämnade för putsning och gravyr inför vår dag, men sedan kan jag nog fixa en bild.

• 24maj08

Vi köpte våra ringar på Lindes Guldsmedja (på Ö Rönneholmsvägen 6) Vi designade ringarna själva min är totalt 6mm bred 2 i vitguld och 4 i rödguld, min sambos är tvärtemot färgmässigt plus lite bredare.
    Vi använde totalt 9,4+11,9 gram.
    Vi betalade 9060:- för båda ringarna inkl gravyr.

Vi var supernöjda och vi kommer beställa vigselringen där oxå!

• Norrlandsguld

Tusen tack för alla tips! Nu har jag ngt att utgå i från och andras rekommendationer tycker jag slår bra mkt högre än alla annonser!

• Norrlandsguld

Cindarella

Tusen tack för tips om titanringar! Det visade sig att min sambo föll pladask för deras ringar så vi kommer också beställa våra ringar från titanringar.com.

Så en ny fråga till alla blivande och nuvarande fruar. Hur breda är era ringar?

• Fru Cinderella

Norrlandsguld
    Vad kul

Våra förlovningsringar är 6 mm och våra vigselringar är 3 mm

(Han ville också ha två ;))

• Emmaline

Vasastans guldsmedja är superbra! Han som har den är så himla gullig och han gjrde min ring precis som jag ville ha den trots att jag kanske inte är världsbäst på att förklara. Väldigt informativ är han också. Jag frågade om rådiamant och han förklarade jättebra!

• Kika

Dallia - förlåt! Jag glömde bort att fixa bild på ringarna i allt stök före och efter bröllopet. Nu är det väl för sent?

• Mia Maria

Vi var inne hos David J Butler idag och fick lite tips och prisförslag. För en ring som är 2,5-2,8mm hög och 5mm bred så kostar det typ 5200:-. Nu är detta en ovanligt hög ring men det är för att vi vill fatta in stenar på sidan. Om du har eget guld han kan använda sig av så kostar ringen 1500:-, det vill säga enbart priset för arbetet.

Vi kommer att göra två 5mm breda ringar men stenar på sidorna och en halv alliansring med coffy-diamanter och det kommer gå på ca 11 000:- då vi har eget guld.

• alexander 32

Guldshop är ett bra alternativ också dem gör både unika och vanliga förlovningsringar och vigselringar http://forlovningsringar.se/  , jag har inte testat men det går att beställa från dem också

Svar på tråden Tips på förlovningsringar