• Lill-skrrotis

Förlovningsringar - överraskning. HJÄLP!!!!

Hej alla sommarfirare!
    Jag har ett litet problem. I mitten av augusti ska jag överraska min sambo med en helg i stockholm. Har bokat ett romantik-paket på ett hotell. Han vet ingenting mer än att han inte kan jobba den helgen. Hans chef kommer skicka hem honom på fm och han ska bli hämtad på jobbet av en kamrat. NOg om det. NU till problemet
    1: jag har tänkt att vi ska förlova oss i sthlm, men jag vet inte hur jag ska göra med ringarna. Jag har hittat jättefina men vet inte om jag kan köpa utan att han har sett dom? Hur ska jag göra? Det ska ju vara en överraskning!!!
    Problem 2: Ringarna jag tittat på är ett par släta, vanliga i guld. Ett par är i silver, med diamant. Spelar det någon roll om det är silver eller guld? Han använder nämligen helst silver vet ja, man det kanske ser billigt ut? SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!

• Svar på tråden Förlovningsringar - överraskning. HJÄLP!!!!
  • Lena+Mattias=sant

Har du funderat på vitt guld?

Förlova utan ringar kanske och gå och välj ut dem tillsammans i en mysig guldsmedsbutik.

• liz_s

hej menar du rött guld eller vitt guld? (vitt guld ser ut som sliver) personligen gillar jag vi rött guld... ser mea klassiskt ut emnd et är ju ni själva som ska gilla det?
    du kanske kan göra en rolig grej av det köpa någon riktigt komisk ring ex sådan i tuggumiautoma typ... och sen kan ni gå och välja ringar i hop? kanske på eran
    stockhomstur kanske ni kan gå och kika?
    men beställ inte där om ni nu inte bo där för det tar typ en vecka innan dom får hem ringarna offtas! lycka till

• Joleen

Har du funderat på titan eller palladium? Det är silverfärgade metaller som är lite mer hållbara än silver. Jag tycker att du ska köra hela registeret och fria med ringar!

• liz_s

tycker att ni kan kolla på ringar tillsamman efter om ni inte i förväg kan bara kika lite så du vet vad han är ute efter för något? det är väldigt roligt att tillsammans ta beslut om ringar man ska bära!

• Snuffen

Vi skall ha ringar i stål, jättesnygga... är lite mörkare än vitguld men håller bättre.

• Yllo

TS: Är du säker på att ringarna du tittat på är i silver? Man brukar nästan aldrig fatta in diamanter i silverringar då det är för mjukt utan man fattar in diamanter i vitt guld/platina/titan...

Varför inte köpa ringar MEN inte gravera dem, i så fall borde ni ju få öppet köp och kan byta ifall han inte gillar ringen.

Annars kan du ju köpa någon skämtring och att ni sedan går tillsammans och väljer ringar.

Personligen föredrar jag rött guld, men om din sambo är silverkille så kanske det vore bättre med ringar i vitt guld. Sedan behöver ni ju inte ha identiska ringar heller

• Lill-skrrotis

Vad tycks om de här ringarna. Se länken nedan...( funkar det inte kan ni klista in den i adressfönstret.) Antingen de här eller ett par släta i guld. Gillar det enkla.Det får inte kosta för mkt.....Har inte hur mkt pengar som helst Resan till stockholm o hela helgen går på en del..... Men det blir nog trevligt

24karat.se/product_info.php/cPath/65_61/products_id/149

• Lill-skrrotis

tack för alla tips o idéer förresten.

• prinsessan_

Titta på ringar i vitguld. Min sambo gillar också silver så vi kom överens om förlovningsringar i vitguld.

• Lill-skrrotis

Jag har hittat jättefina ringar på
    www.vigselringar.se/

TRoligtvis modell R5-29 eller i andra hand R7-29

Jag vet att han kommer gilla det mer än något annat, o ja också.
    Tack för alla tips o idéer.

Svar på tråden Förlovningsringar - överraskning. HJÄLP!!!!