• Nightingale

Ni som förlovade er hemma!!!!

Behöver lite ideér, för att få detta iallafall LITE romantiskt!

Det var meningen att vi båda skulle ha semester på vår förlovningsdag (en onsdag 8/8) Men nu visar det sig att sambons jobb har gått i konkurs, så han står utan, har dock lyckats få jobb i augusti, vilket innebär att han självklart måste ta jobbet så att han får nått att leva för i september!

MEN vi hade tänkt förlova oss i sommarstugan med en picknick.

Nu blir det på förmiddagne hemma i lägenheten då han jobbar kväll den dagen.

Snacka om otur, men nåja, ibland går faktiskt ekonomin före romantik! Dock åker vi till sommastugan helgen efter och firar där!

• Svar på tråden Ni som förlovade er hemma!!!!
  • Kakan -07

Jag "förlovningsfriade" till min sambo hemma i vardagsrummet! (alltså, jag frågade inte om han ville gifta sig, utan om han ville förlova sig, vilket i och för sig betyder bröllop för oss, men ändå! )
    Jag städade i ordning, tände massa ljus, köpte rosor och champagne! Kärleksmusik i bakgrunden.

Köp god mat, av lättare sort - typ ost och kex, skaldjur och ha en superkväll!!

Lycka till!

• itzy

Vi förlovade oss hemma, lagade goood mat tillsammans (visserligen middag) och drack vin till. Efter det bytte vi ringar och hamnade i sovrummet istället:D:D

Packa ihop en picknickkorg med lyxig frukost och gå iväg bara en but från hemmet, nåptt mysigt ställe borde ni väl kunna hitta? :)

• Ladye

tänd ljus i hela lägenheten. Romantisk musik.
    Gör en gång av ljus fram till ringarna.
    laga favoritmaten eller beställ hem något( inte pizza)

• itzy

bara en BIT skulle det stå, inte "en but" ;)

• Kakan -07

Ah... läste inte att han skulle iväg och jobba...

Kanske kan ni istället göra en härlig frukost på sängen med allt gott ni gillar men sällan gör - våfflor, bagels, müsli, melon, jordgubbar!
    Ta ett morgonbad tillsammans med badbomb!

• Kristina07

Vi förlovade oss hemma i vardagsrummet, inför barnen. Det nyårsafton efter en god middag och alla var uppklädda och fina. Sen skålade vi i champagne och Pommac.

Lite svårare på förmiddagen. Kanske ta det tidigare och förlova er över en romantisk mysig frukost i sängen. Mimosa kanske inte är någon höjdare om han ska jobba på kvällen...

• zukigirl

Vi låg ihopkurade i sängen när vi förlovade oss. Var hur romantiskt som helst. Drack champagne och åt jordgubbar så vi blev lite fnittriga.

• Lilla Li

Min sambo överraskningsfriade till mig. Spontant, när han tyckte det kändes rätt. Jag satt i soffan och han satte sig grensle över mig. Inga krusiduller, men likväl oerhört romantiskt.

Jag tycker inte ni ska planera det för mycket. Planerade romantik tycker i alla fall jag sällan känns äkta.

• lottentotten

Vi förlovade oss på förmiddagen över en frukostpicknick. Hur mysigt som helst!

• Lena+Mattias=sant

min sambo gick fram till sig och ställde sig på knä och friade när jag satt framför datorn. Vi kelade massor. Sen skulle han till jobbet och jag på en anställningsintervju. På kvällen gick vi på en trevlig resturang och på bio (liftarens guide till galaxen (var bestämt redan innan så vi gick med en kompis oxå ;) ))

• Nightingale

Åh så många svar!!

Som sagt det är på förmiddagen detta måste ske.... Mellan ca 10-13. haha, tråkigt men sant, med tanke på hans arbetstider!

Sen är jag gravid och han ska jobba, så nån champagne blir det nog inte!

Däremot får jag nog shoppa hem en lyxig frukost, det värsta är att han sällan äter något före 13 på dagen

Nåja, som ni säger jag vill inte planera för mkt, det är inte kul med planerad romantik, men det känns inte heller så kul att "bara" växla ringa gå upp och vara som vanligt!

• September mys

vi förlovade oss vid frukosten, vi gick till våra jobb och sen på kvällen hade vi en god middag, egentligen skulle vi ha bytit ringarna först på kvällen men vi kunde inte hålla oss

• Idwill

Vi skulle egentligen väntat med att förlova oss (till senare på dagen). Men jag vaknade vid 06.00 på morgonen och behövde gå på toaletten. När jag kom in i sovrummet igen så hade sambon hämtat en fin tallrik och på den hade han tänt en massa värmeljus och lagt våra ringar Så där i sängen, kl 06.00 på morgonen bytte vi ringar Hörs kanske konstigt, men det var något av det mest romantiska jag varit med om!!! Senare på kvällen hade vi barnpassning och gick ut och åt...

• Nightingale

Fler som förlovat sig hemma?

• Fru E

Jag överraskade min sambo med middag på kvällen med lite gott vin. Efter maten mös vi framför den öppna brasan och då slog jag till och frågade om han ville förlova sig med mig och det ville han =). Hade förberett med lika många röda rosor som det antal år vi varit tillsammans och mousserande vin. Ett lyckat recept på en bra kväll!

• Fru E

Vi visste redan innan att vi ville designa våra egna ringar mha M2B:s kusin så jag köpte ringar till oss båda som vi hade så länge (ca 2 veckor). Dessa ringar använder vi än idag, tumring till M2B och en bred ring i samma stil till mig.

• Shannie

Vi förlovade oss hemma i sängen på juldagsmorgonen. Hela julaftonen gick vi bara runt och fnittrade och log, vetandes om vad som väntade dagen efter! Men vi höll oss från att skvallra för släkten (som var hos oss och firade jul).

När jag vakande satt redan min sambo upp i sängen och tittade på mej med stora ögon.. "Vad är det?" frågade jag..
    "Jag väntar på att du ska bli min fästmö, men jag ville inte väcka dej för du är så vacker när du sover" svarade han! Sen skyndande vi oss på med ringarna, allt gick jättefort! Vi hade också planerat med champagne och så, men vi var så ivriga!

Sen låg vi kvar och kysstes halva dagen!

• Rosenlarv

Min sambo friade till mig första dagen vi bodde tillsammans i vår nya lägenhet. Otroligt fint, han hade lagat mat och köpt glass och vi satt och myste.. Hade pratat om giftermål innan, men inte "på riktigt". Iallafall så sa jag "Jag vill gifta mig med dig" och pussade honom och då reste han sig ur soffan och hämtade förlovningsringar och gick ner på knä

Mer planerat än så behöver det väl inte vara, tycker som många ovan att det räcker med mat och mys

• Nightingale

Har ni fler idéer?

Nu ser det ut så här:

Kl. 06 växlar vi ringar i sängen och myser lite innan sambon går till jobbet.
    På kvällen bokar vi bord på "vår" restaurang och äter en god midddag.

Romantiskt? Nä, men det kanske kan bli!

• Lena+Mattias=sant

Jag tycker det låter jättetrevligt.

Svar på tråden Ni som förlovade er hemma!!!!