Det här med presenter... Pengar...
Alltså, hur tänker ni ang detta med presenter? Både som gäster och som brudpar... (Blev sittandes funderandes lite på saken efter att ha läst en liten diskussion på ett annat forum)
Vi önskar oss verkligen inga _prylar_ i bröllopspresent... Verkligen alltså - för vi har varit tillsammans såå länge, bott ihop nästan lika länge och har alla grejer vi kan tänkas behöva och inte - och så är vi liite kräsna och grejer blir lätt undanstoppade i ett skåp om det inte passar in i hemmet...
Men vet ju själva hur det är som gäster - man vill ju gärna ge något till ett brudpar...
Så - då har vi sagt som så att gästerna får, OM de mot vårt önskemål ändå vill ge något så får de gärna i så fall skänka ett "ekonomiskt bidrag till att täcka upp en del av festkostnaderna"... Typ... (minns inte exakt formulering)
Och... I den här diskussionen på annat forum så var det då somliga som av princip inte skänker pengar, och resonerade som så att hon minsann skulle köpa nåt ändå... :P
Och så har vi min väninna - som resonerar på samma sätt, har sagt till mig att de kommer då absolut inte ge några pengar, utan köpa/ge något mer "personligt"... *suck*
VI VILL JU INTE HA NÅT!!! På riktigt alltså... Inte nån "upplevelse, nåt personligt, eller nåt annat som NÅN ANNAN tycker passar OSS bättre"!!!
Kan man då inte bara - precis som vi meddelat - helt låta bli nån present om man nu är så emot att ge bort pengar???
Funkar det verkligen som så att folk ger presenter utifrån sitt eget tycke om vad som passar bäst, och inte enligt de berördas önskemål???
Skulle JAG ju liksom aldrig göra, i ett fall när brudparet/födelsedagsfiraren eller vad det nu är - har ett så tydligt uttalat önskemål - "INGA PRESENTER!"
???