• Sandymon

Vilka ger ni presenter till??

Vi ska ha tärna, bestman och toastmaster/madame. Tärnan är min syster, och jag kommer betala del av hennes klänning, håruppsättning, samt att jag köpt symbolisk present i form av Astrid Lindgrens bok "Allra käraste syster". Bestman kommer få en del av kläderna betalda. Tycker ni man behöver ge något ytterligare till dem??
    Toastmadame får ett Hope-smycke och toastmastern har vi inte riktigt klurat ut än. Kanske whiskeyprovning eller så.

• Svar på tråden Vilka ger ni presenter till??
  • Joleen

Låter toppen tycker jag!

"Allrakäraste syster" är ju den vackraste Lindgren-sagan, älskar den fortfarande trots att jag är vuxen!

• Lilla Li

Vi kommer ge presenter till tärna, bestman, toastmaster, solist och till våra föräldrar. Åker på bröllopsresa till Västindien efter bröllopet så vi ska se om vi hittar något där att köpa.

• Äntligen dax!

Vi kommer inte ge presenter till någon... Varför skulle vi? :P

De som ställer upp och hjälper oss kommer få vårt varmaste tack. (Syster och mor främst) - de har själva erbjudit sig att vara behjälpliga med vad de kan, och det är vi väldigt tacksamma för, men presenter tycker jag inte vi är skyldiga dem... :P

Brukar köpa med mig en blomsterkvast eller liten grej till dessa två vid vilket tillfälle som helst i vanliga fall - och det kommer jag fortsätta med bara :)

Tycker faktiskt också det är rätt fånigt med (om man får säga så utan att bli helt utmobbad från detta forum, *S*) alla dessa "gästpresenter i form av nån fånig chokladbit, tablettask osv på tallrikarna"...
    Har inte riktigt fattat vitsen med dessa faktiskt, förutom att det är en extra kostnad - ha ha ha...

• Lilla Li

Äntligen dax!
    Känner mig aldrig "skyldig" att ge någon något. De som hjälper till vid vårt bröllop har också erbjudit sig och ser det som en ära att få delta. Men jag är en sån person som älskar att ge bort saker, och så även denna gång. Gästpresenter som läggs på varje gästs tallrik eller dylikt tycker jag också är en onödig kostnad, men alla gör väl som de vill.

• Sandymon

Gästpresenter kommer vi inte heller att ha, men vill ge de andra present som tack för hjälpen. Särskilt för toastmaster/madame, det blir ju lite jobb för dem, med festprogram och så.

• Äntligen dax!

Jepps, alla gör som de vill... =D
    Det är det fina i kråksången... *S*

Ärligt talat kan jag säga att jag nog längre fram kommer försöka hitta på något, inte nödvändigtvis köpa något, passande för att visa min tacksamhet till just min mamma och min syster som är till så stor hjälp =D

• tree

vi ska tacka våra tärnor, bestman, toastmasters, musiker (vännina) och föräldrar med sma presenter... typ smycka /champagne... (vi betala för alla klädder också). de hjälpa till så mycket att göra våra dag så special och personlig... det är klart att de skulle har en störa tack än andra gäster.. men vi trivs att ger presenter... jag älskar julshopping!
    kanske er bestman skulle få en lite 'token' present också och inte 'bara' kläddar... det är bara honom i din lista som inte får nåt att hålla efter bröllopet

• novali

Vi vill också ge bort något till dem som ställt upp och lagt ner oerhört mycket tid på vårt bröllop.
    Gästpresent i form av chokladhjärta har vi för att det är en del i dekorationen. Tycker att det är fint och jag har uppskattat det när jag har fått det på bröllop som jag varit på.

Svar på tråden Vilka ger ni presenter till??