Se till att hitta någonstans utomhus att ta korten! Jag fotar en del och kan säga att bilder tagna utomhus i regn blir hur snygga som helst. Att ta bilder i strålande sol är däremot inte alls lika lätt. ALLA kisar eller blundar på bilderna, glänser i hyn och det blir märkliga skuggor överallt. Så bilderna kommer bli toppen! Köp ett snygga paraply, tex ett genomskinligt el vitt, och klä det med blommor, häng ex någon form av klängblomma från knoppen högst upp så att den (blomman alltså) ringlar ner för paraplyet.
Jag har varit på massor av bröllop i regn (ovanligt många faktiskt, börjar undra om det är min närvaro som gör det
), men det blir alltid toppen. Nästan hjärtligare, för alla får den där schyssta tränga-ihop-sig gemenskapen, och blir inte så trötta och varma. Det är ju dessutom så mysigt att sätta sig när vid middagen om det är regn och rusk ute.
Förstår att det känns trist, men tro mig, du kommer inte lida av det på lördag, du kommer vara så lyckorusig. På ett bröllop hade vi ett härke med att få bruden att hålla sig under paraplyt i ösregnet för hon var så till sig och sprang hela tiden iväg och kramade folk. Hon blev blöt och fick värma sig i den nyblivne makens kavaj men var lika glad för det! Och de hade underbara bröllopsfoton när de stod under ett paraply och strålade som små solar.
Lycka till! Ha en underbar dag på lördag!