• JennyL070707

Regn Regn på vår bröllopsdag

På lördag ska vi gifta oss....jag som sett fram emot det så länge, och nu så ösregnar det över hela sydost sverige och jag känner mej bara deppig. Och det ska med stor sannorlikhet regna på lördag också!
    Kan ingen komma med nåt roligt som kan få alla på bra humör trots regnet?
    Och kom för tusan inte och säg att regn betyder tur för då spyr jag, det har jag hört så många gånger och jag skiter i turen, jag vill bara ha uppehåll!
    Tråkigt att känna att hela bröllopet är förstört........från en för tillfället pessimistisk brud!

• Svar på tråden Regn Regn på vår bröllopsdag
  • Soofia

Hej Jenny...

Förstår dig precis...gifte mig fär 3 vecjor sedn, och glodde ju på smhis hemsida titt som tätt...Men till slut när alla sa att det skulle regna tänkte jag att det blir som det blir, jag kan ändå inte påverka någonting!

Började också tröttna på folk som bara sa hela tiden "men regn betyder..."
    Men på lördagen bestämde solen sig för att vara med, vilket var riktig tur så klart. Men skulle det regna, tänk på allt positivt i stället, festlokalen har ju ett tak och folk kommer för en fest och er. Så njut bara av din dag, var glad det är det gästerna kommer ihåg. Det är ni som bestämmer hur festen ska bli.

Klart att man gärna vill ha sol, men det kan an inte göra något åt. Låt inte det förstöra din dag!

Kram o lycka till!

• kentfantast

Regn! Den som det hade! Det är ju det absolut mysigaste vädret av alla. Tänk om man hade haft sån tur att man hade fått regn på sitt höstbröllop. Men icke! Jag avundas alla er som får regn på lördag!

• emma77

Se till att hitta någonstans utomhus att ta korten! Jag fotar en del och kan säga att bilder tagna utomhus i regn blir hur snygga som helst. Att ta bilder i strålande sol är däremot inte alls lika lätt. ALLA kisar eller blundar på bilderna, glänser i hyn och det blir märkliga skuggor överallt. Så bilderna kommer bli toppen! Köp ett snygga paraply, tex ett genomskinligt el vitt, och klä det med blommor, häng ex någon form av klängblomma från knoppen högst upp så att den (blomman alltså) ringlar ner för paraplyet.

Jag har varit på massor av bröllop i regn (ovanligt många faktiskt, börjar undra om det är min närvaro som gör det ), men det blir alltid toppen. Nästan hjärtligare, för alla får den där schyssta tränga-ihop-sig gemenskapen, och blir inte så trötta och varma. Det är ju dessutom så mysigt att sätta sig när vid middagen om det är regn och rusk ute.

Förstår att det känns trist, men tro mig, du kommer inte lida av det på lördag, du kommer vara så lyckorusig. På ett bröllop hade vi ett härke med att få bruden att hålla sig under paraplyt i ösregnet för hon var så till sig och sprang hela tiden iväg och kramade folk. Hon blev blöt och fick värma sig i den nyblivne makens kavaj men var lika glad för det! Och de hade underbara bröllopsfoton när de stod under ett paraply och strålade som små solar.

Lycka till! Ha en underbar dag på lördag!

• PennyJenny

Var på bröllop i helgen där regnet fullkomligen öste ner. Men vad gjord det? Det var jättfint i kyrkan ändå, alla skrattade där vi trängdes under paraplyna utanför kyrkan, brudparet skojade med riskastarna och använde paraplyet som sköld. Inte sjutton blev det ett sämre bröllop för att regnet öste ner. Det handlar lite om vad man gör det till.

Bilderna kan bli jättefina med regn som bakgrund. Skaffa fint stort paraply eller parasoll som någon sa. Golfparaplyn brukar vara stora. Vår fotograf sa att det kan bli jättefina bilder när man står under ett paraply, eller kurar under ett träd. Man kan ta fina bilder inne i kyrkan oxå. Sitta på en bänk och vända sig om, stå med ett fönster som bakgrund och pussas. Stå i kyrkporten osv.

Lägg upp en strategi för hur du ska tackla regnet istället för att gräma dig inför det. För det hjälper inte ett smack tyvärr.

• JennyL070707

Tack alla! det börjar kännas bättre nu, och jag förstår om alla tycker att jag är en hemsk människa som hänger upp mej på vädret...
    Alla tips att fotas ute i regnet med paraply låter jätte mysigt om bara fotografen ville ställa upp på det.
    Han säger att det inte blir bra när blixten möter dropparna och kameran blir blöt? suck, de va synd! Finns det något mot argument?

• marranmi

mot att kameran blir blöt: skaffa en assistent till fotografen som kan hålla i ett paraply som är genomskinligt (för att inte skymma ljuset) och att det skulle spegla sig i regndroppar - undrar om han pratar dricksglas-stora regndroppar då? pyttsan heller.. det är ni som är kund, ni bestämmer - kunden har alltid rätt! Om ni lägger en massa pengar på en service ska ni tusan få det som ni vill också!

• Uppgifter till gästerna för hela året

Ska också gifta mig på lördag och känner likadant blir så ledsen om det bara öser ner bor själv i skåne. Jag har också hört de att det ska betyda tur men vem bryr sig jag sa att då kan ju någon skvätta lite vatten i min krona så är de bra. Har en super toastmaster som har ordnat en heldel roliga saker så jag hoppas det blir kul ändå. Vi får hålla tummarna ihopa. Lycka till på din stora dag.

• jagärsåkär

Helt ärligt tycker jag om regn (i små doser iofs) för det kan skapa en ganska dramatisk känsla. Det kan verkligen skapa en mysig atmosfär också! Tänk vad härligt ändå för gästerna att sitta i kyrkan o mysa o höra regnet puttra där ute. Och vad mysigt att vara inne och festa i värmen när det regnar ute!

Jag tycker regn kan förhöja eller åtminstone skapa en speciell atmosfär som inte alls behöver vara negativ.

• brud juni07

jag trodde det skulle bli regn på mitt bröllop för tre veckoer sen och inhandlade stora paraplyer, ett vitt och ett svart och tänkte ta schyssta bilder när vi går på en väg under våra paraplyn å håller hand, svartvitt foto.. det gäller ju att se möjligheterna! nu hade vi sån tur att regnet väntade tills vi satte oss vid middagen, sen fullkomligt öste det ner hela kvällen och natten.. men som sagt, se möjligheterna! lycka till! kram!

• Briljant

Jag gifter mig också imorgon och har varit helt deppig hela dagen idag. Det har bara öst ner, känns som det inte finns något slut på regnet. Motorvägar är avstängda, tåg inställda, vilket innebär att solist, musiker och flera av våra gäster kommer att ha svårt att ta sig till vårt bröllop. Dessutom har vi planerat för en vigsel utomhus vid havet. Blir så ledsen när jag tänker på att vi kanske tvingas vigas i en konferenslokal på restaurangen där vi ska ha festen.

• suss80

Gifte mig i fredags och regnet bara öste ner på dagen. Men saken var den att när det är ens bröllopsdag så är man så lycklig i vilket fall att vädret inte spelar någon roll. Alla gästerna kunde ta sig till kyrkan fast vi fick skjuta fram vigseln en kvart..det finns ju lösningar på allt. Vi hade tur och fick uppehåll så att vi kunde fotograferas ute och sedan hade vi uppehåll resten av kvällen. Men jag hade varit lycklig även om det hade fortsatt att spöregna hela kvällen oxå såklart!

Svar på tråden Regn Regn på vår bröllopsdag