• JennyL070707

Regn Regn på vår bröllopsdag

På lördag ska vi gifta oss....jag som sett fram emot det så länge, och nu så ösregnar det över hela sydost sverige och jag känner mej bara deppig. Och det ska med stor sannorlikhet regna på lördag också!
    Kan ingen komma med nåt roligt som kan få alla på bra humör trots regnet?
    Och kom för tusan inte och säg att regn betyder tur för då spyr jag, det har jag hört så många gånger och jag skiter i turen, jag vill bara ha uppehåll!
    Tråkigt att känna att hela bröllopet är förstört........från en för tillfället pessimistisk brud!

• Svar på tråden Regn Regn på vår bröllopsdag
  • novali

Ska ni ta kort utomhus? Bra! Det blir ju superhärliga bilder under ett paraply. Vill du skoja till det lite kan du ju ha ett par gummistövlar (på bilderna) som skymtar lite under bröllopsklänningen. Det ska jag ha om det regnar på vår dag.

Förhoppningsvis regnar det inte konstant hela tiden, så ni får säkert tid att vara ute utan att bli blöta.
    Lycka till!

Och du...läste någonstans att 070707 var årets populäraste dag för bröllop, så du blir ju inte ensam om ett vått bröllop:)

• JennyL070707

Ja vi ska ta kort utomhus är det tänkt om det är fint väder.....något paraply har jag inte köpt ännu men får väl göra det idag. Man har liksom räknat fint väder.

• Fröken_U

Handen på hjärtat, vädret kan ingen styra över - vet att det känns skit, men det finns ju ingenting att göra åt det nu.

Så se möjligheterna istället - vackra bilder, extra mysigt med levande ljus och lite romantiskt, naturen blir ju så lummig och vacker i regn.
    Och bara bra om ni tänkt vara inomhus på festen - är det vackert väder vill man ju inte sitta inne ;)

• JennyL070707

mm tack, försöker lägga om mina tankar

• bauti

Köp ett strandparasoll istället för ett paraply och sy på lite spets eller något annat. Då får ni båda plats under.
    Lycka till!

• Engäst

Men regn betyder... Jag bara skojjar!!!
    Om du vill att er dag ska bli förstörd så tänk hela tiden på vädret. Om du vill att er dag ska bli underbar, så skit i vädret. Du får ju den du älskar! Kyrkan är väl vattentät och festlokalen likaså? Håller med om föregående talare, köp ett par coola gummisar och le åt skiten istället.

Lycka till!!

• Smula

Tar också till mig av alla hurtiga tips! Gifter mig även jag på lördag och såg precis vädret på SMHI, i går stod det att det skulle det bli hyffsat i stockholmsområddet där vi gifter oss, men idag så ser prognosen svartare ut. Känns verkligen skit, men har läst i någon tråd här om att hela familjen ligger i magsjuka inför bröllopet, så då känns lite regn som en droppe i havet. :)

• JennyL070707

jo precis det kan va mycket värre... men man tänker på hur underbart det kunde varit med sol, men då hade väl alla klagat på hur jävla varmt det hade varit och hur svetten hade runnit......ja ush när blir man nöjd...

• Engäst

Då min bekanat gifte sig var det värmebölja. Gästerna mådde dåligt, sminket rann, klänningen var dyngsur av svett och tårtan höll på att smälta bort....Lagom är bäst, men hellre regn än outhärdligt varmt.

Svar på tråden Regn Regn på vår bröllopsdag