• DaBitch

Bröllop 080808 i Gävle med omnejd någon?

Har precis friat till min ambo och planerar ett bröllop den 8/8 2008 om allt klaffar. Det är inte helt bestämt ännu. Finns det några fler blivande brudar/brudgummar som man kan bolla ideér och tjata om detaljer med? Det vore kul... och så slipper man ju tjata hål i huvudet på sina nära och kära som kanske inte är liiika entusiastisk som en själv och inte vill diskutera färgteman i tre dagar! ;D

• Svar på tråden Bröllop 080808 i Gävle med omnejd någon?
  • Lilla_loijsan

jaja, skoj=)
    Kommit nån mer stans med planeringen då?

• Madeleene

Jag kommer från Gävle men jag gifter mig inte i Gävle. Blir samma datum som er..

• Madeleene

Men Lilla_loijsan är du här också. Var länge sedan vi sågs.. *fniss*

• Lilla_loijsan

ja, det tycker jag med hörrö:P

• Madeleene

Hur går det för alla? Kommit något längre?

• DaBitch

Jag kommer ingen vart med min planering. har dessutom stött på patrull... i form av min egen M2B!! Nu kryper det minsann fram att han inte vill gifta sig på "vanligt" sätt med en bröllopsfest. Nä, nä han (och märk väl vi har varit tillsammans i tio år och aldrig varit utomlands för att han tycker att det är onödigt) tycker plötsligt att vi ska gifta oss i hemlighet på en förbannad starand i förbannade Thailand!!!! Varför då kan man undra?!!? Jo, han påstår att han vill att det ska vara speciellt bara för oss... Jag måste säga att jag inte tycker att det blir speciellt om jag inte får fira det med våra nära och kära omkring oss, inte får vara fin och inte får fira hela natten. I slutändan tror jag att det enbart handlar om att han tycker att det är mycket pengar att ha ett bröllop. Han är så himla snål ibland att jag blir tokig. Vad ska jag göra??? Jag har drömt om bröllopsklänningar och fin fest i flera år... ska jag bli snuvad påallt nu fast jag t.o.m. var tvungen att fria!! Hjälp mig med råd... PLEEEEASE

• Madeleene

DaBitch: Oj, hm det var inte en lätt sits att hamna i. Kan du inte kompromissa min den m2b? Kanske ha en mindre fest och mer jordnära? Han kanske inte vill ha kyrka utan ni känner/har själva en gård ni kan gifta er på. Ja ett bröllop drar ju iväg i kostnader om det är så att man vill ha en stort bröllop. Kanske ta ett med närmsta släkten (dem man umgås med) och närmsta vännerna. Jag kommer ha klänning\hår\smink och vi kommer ha ett litet bröllop, på en vall ute i stugan. Ca 30 personer om alla tackar ja. Han kanske inte tycker om stora arrangemangen kanske därför han vill dra iväg till Thailand och gifta sig. Fast det är romantiskt i säg (kan kosta mer pengar, dock får ni resan med).

• DaBitch

Madeleene:

I catch your drift... min plan är redan ett jordnära ganska litet bröllop med de närmaste vännerna/släktingarna, ca 30-35 st. Jag vill inte ha det större, har inte ekonomin för det heller. Han vill inte ens ha det och det gör mig förtvivlad för jag vill verkligen dela upplevelsen av det största kärleksbeviset jag kan komma på med de jag håller av och inte med två thailändska hotellarbetare som vittnen, en präst jag kanske aldrig träffat på en plats jag aldrig varit. Kanske är det romantiskt för många människor men för mig är det tacky, oengagerat och ohyfsat mot våra nära och kära (ursäkta, men jag är verkligen upprörd). Jag har dessutom blivit "snuvad" själv på ett antal bröllop och jag vet hur det känns att inte få dela det vackra med brudpare man står väldigt nära. Jag dömer dock inte dessa, alla får göra sina val men jag vill inte ha det så.

• Atredot

Hej!
    Vi gifter oss 7/6-08, bokat kyrka och lokal..... ska bli jättekul...

• Gävlebrud 08

Hej alla!

Jag gifter mig också nästa sommar. Vi gifter oss i Juli och har bokat kyrka + festlokal. Superkul!

/E

• liz_s

SNÄLLA HJÄLP OSS!!! vi behöver lokal där vi kan fixa egen mat,den 17 maj08 i gävle... vi gifter oss i högbo kyrka, vi kan tänka oss en bilfärd på ca 3-4 mil...

• DaBitch

Jag har oxå jagat lokal där man kan ta med sig egen dricka och mat som en tok. Det finns uppenbarligen för få sådana i Gävleområdet! Man kanske skulle slå sig in i branschen :D ... Jag har hittat lite ställen men inte kontaktat alla. De som finns på min lista just nu är:
    Stora Vall (vid högskolan, osäker på om man får fixa egen mat dock), Soldathemmet (men det är ruggigt fullbokat), Böna hembygdsgård, Korsnäs församlingshus (men då lär du känna någon som jobbar på Korsnäs), Gustafsbro (egen mat vet jag inte). Sedan vet jag att ekonomerna på högskolan har ett eget hus (hade förr iaf)i Boulongern om man luskar ut vem som har nyckel och ringer och bönar och ber kanske man kan få hyra det. En tanke bara. Sedan är det stopp... kan inte komma på något mer.

Pga strul med lokaler och svårigheten i att hitta ngt vettigt i den här stan har jag faktiskt bokat om kyrkan från 080808 till 080809 OCH bokat Soldathemmet + soldatkyrkan den 080906. Vi har inte valt vad vi ska göra ännu... Vad tycker ni, är det för kallt att gifta sig 6/9 om man typ tänkt sig lite av ett sommarbröllop?? Jag var så inställd på 080808 men nu känner jag mig förvirrad.

• DaBitch

Lilla_loijsan: Om vi gifter oss den 6/9 i Soldatkyrkan blir det samma plats som ni bara en vecka tidigare... hur har du tänkt med dekoration och färgtema och sådant. Om du kommit så långt alltså...

• liz_s

ååå äntligen fått tag i lokal stor och rymlig fint kök mm fint hus oxå =)

• liz_s

vi kommer gifta oss o sandviken högbo och fått tag i ett hus här oxå =)

Svar på tråden Bröllop 080808 i Gävle med omnejd någon?