Tecken på grav.? Oregelbunden mens
Jag funderar på vilka tecken på graviditet som är vanliga och när de vanligtvis inträffar. Min mens är lite konstig; 60 dagar, 33, 34, 29 i den ordning har cykeln varit de senaste månaderna och nu är den uppe i nästan 50 utan mens på gång. Jag/vi tror att det kan ta lång tid att få barn och vill börja i tid. Vi har haft sex utan preventivmedel sedan aug 2002, kring förväntad ägglossning har vi haft extra ofta (varje dag oftast, ibland flera gånger per dag) men chansen är väl ändå bara 20 % per gång har jag hört.
Nu har jag lite ont i halsen, har varit yr och så, haft ont i magen de tre senste morna speciellt men det har inte varit konstant(känner mig också lite snuvig). För en och en halv vecka sen tog jag ett grav. test(efter drygt 40 dagar)- jag klarar inte av ovisshet och det är också jobbigt att gå och vänta på mensen varje dag. Testet var negativt. Man kan väl inte ha en 60 dagars cykel, då har väl mensen hoppat över en gång, eller? Jag är säkert bara förkyld med magont och jag vet som sagt inte ens om det i detta läge skulle kunna va ett tecken, men då måste ju testet visat fel. Vi har även haft sex efter jag tog testet.
Vad tror ni om detta? Är det någon som har liknande erfarenheter eller tankar om detta? Vilka är de vanliga och ovanliga första teckena och hur tidigt märks de? Jag blev så glad när jag igår upptäckte detta forum för det är ju jättebra sätt att snacka om sånt hät som är lite känsligt. Ha det gott!