Nu är det gjort!!
Vårt bröllop var den 23 juni ute i Göteborgs skärgård. Det var bara en helt FANTASTISK dag. För alla som firade midsommar i göteborgstrakten är det kanske bekant att det spöregnade hela midsommarafton. Väderprognosen för vår dag såg inte heller hoppfull ut.
Jag vaknade tjugo minuter över fyra, massor av timmar innan jag egentligen skulle. Låg kvar och lyssnade på musik i mp3-spelaren och försökte slappna av. Sen stack jag och en väninna in till frisören och sminkningen. Allt gick toppen, men det kändes overkligt att dagen verkligen var inne. Jag började fatta det först i bilen under färjeturen ut till ön, när folk i bilarna runt omking började säga "Men Gud, där sitter ju en brud...".
Efter en kort lunchpaus började vi vår fotografering. Det var då jag helt plötsligt insåg att det var dunderfint väder. Klarblå himmel, 24 gader varmt och en lätt bris från havet. Vi åkte runt lite på ön och tog fina kort.
Fotograferingen tog två timmar, vigseln var fyra. Jag hann få en snabb träff med min svägerska som också sminkade mig, precis innan vi gick in på vigseln.
Vi stod i kyrkan och andades ett par andetag och tittade intensivt in i varandras ögon, innan vi skred in och uppför altargången. Vi gick faktiskt tillräckligt långsamt!!
Vigseln gick så fort, fast vi hade ansträngt oss för att förlänga den. Vi hade två psalmer och tre solosånger, alla musiker och solister skötte sig fantastiskt. Det var under solosångerna som vi hade svårast att hålla borta tårarna, det var sånger och texter som kunde kommit direkt från våra hjärtan.
Festen efteråt var fantastisk. Mina systrar hade dekorerat lokalen enligt vårt färgtema mörkgrönt, guld och cremevitt samt med en maritim touch av snäckor osv. Maten var havsinspirerad med makrillsmoussetårta till förätt, lax och potatispaté till huvudrätt och sen bohuslänsk äggost och sist tårta. Allt utom tårtan var hemlagat av makens mamma och mormor, och smakade godare än alla caterad mat jag ätit på bröllop!
Direkt efter festen åkte vi hem och "opererade" bort min frisyr och klänning. Sen fanns inte mycket energi kvar... Dagen därpå åkte vi och hade ett fantastiskt "Smekdygn" på Varbergs kurort.
Jag är överlycklig och det är inget jag kan ångra med hur bröllopet blev. Men dock är det lite ledsamt att det är över. Jag saknar mitt bröllopsprojekt!!
Vill någon se bilder finns det ett par på
www.myspace.com/mrsfernando
Lycka till alla ni som har den härliga dagen framför er!!