• Lau27

Är det OK att inte vilja gå på bröllop?

Jag och min man har fått inbjudan till ett bröllop som vi inte så gärna vill gå på. Jag är inte så jättenära vän med den här tjejen och min man har aldrig träffat killen hon ska gifta sig med. Vi känner inte att vi vill lägga de pengarna som det faktiskt krävs att man lägger på ett bröllop. Är vi otacksamma som tänker så? Ska man bara vara glad och lycklig att man har fått äran att bli bjuden på ett bröllop? Och hur svarar man att man inte kommer? Godtas det att man bara svarar att man inte kan komma???

• Svar på tråden Är det OK att inte vilja gå på bröllop?
  • Lau27

Tack alla för tipsen! Ska man svara skriftligt? Ska vi svara till brudparet eller till den som står under OSA på inbjudan? På inbjudan står det OSA senast XXX och sedan står det ett namn med ett telefonnummer. Är det till den personen man ska OSA? Jag vet inte ens vem den personen är!

• Lau27

Tack igen för alla tips! Vi kommer att tacka nej till den vi ska OSA till och sedan höra av oss till brudparet med lyckönskningar och sedan hoppas på att de inte tar ille upp för att vi inte kommer.

Hon som ska gifta sig är en väldigt bestämd tjej och jag är mycket säker på att hon kommer ha åsikter om att vi inte kommer. Men det är väl helt enkelt bara att strunta i det.

Svar på tråden Är det OK att inte vilja gå på bröllop?