Nu är jag hippad! Långt
Vilken perfekt dag! Klockan sju på morgonen ringde telefonen. Det var från jobbet och de sa att det hade varit inbrott och att jag måste komma med en gång. (Jag bor jättenära)
Jag slängde på mig mysbyxor och en tröja och sprang ut. När jag kom bakom knuten på vårt hus stod alla tjejer där med filmkamera. Vilken överraskning! Tror jag sa något om att det hade varit inbrott på jobbet så jag måste gå...de skrattade.
Vi gick vidare till mitt jobb där de hade dukat champagnefrukost. Där fick jag också byta om till de hemskaste kläder ni kan tänka er, med stora glasögon och slöja (såg ut som Sally i den gamla TV serien). Jag fick ett rör med dryck som aldrig skulle vara tomt under dagen!
Vi satte oss i bilar och åkte iväg. Första stoppet blev Konsum (bor i en liten stad, där alla känner alla)Jag skulle gå in och handla. Sedan åkte vi vidare till en ställe där vi gjorde massa aktiviteter. Första grenarna var motorgrenar. Vi körde bil med där två styrde, körde grävmaskin, rally och en bil som välte så man körde på två hjul! Det är så INTE mig, men det blev succé! Därefter var det fyra muskelgrnar, styltgång, "punggolf", blåsrör och yxkastning. Tjejerna hade med sig champagne till prisutdelningen.
Sedan åkte vi till en studio där jag fick spela in en skiva. Jag sjunger inte dåligt, utan jag sjunger verkligen USELT! Helt tondöv. Jag sjöng Främling, Det vackraste och Inget kan stoppa oss nu. Det blev många skratt! Därefter åt vi lunch i trädgården.
Efter det fik jag ögonbindel på mig och det bar vidare till ett spa där vi bubblade och drack champagne. Jag fick en ansiktsbehandlin och en kroppspeeling. Härligt!
På kvällen hade tjejerna fixat grill med massa gott som chokladdoppade jordgubbar och melondrinkar. En underbar avslutning på en HELT PERFEKT DAG!
Tack alla tjejer, vilket jobb ni har lagt ner! Det var verkligen en dag att minnas!