• novali

Nu är jag hippad! Långt

Vilken perfekt dag! Klockan sju på morgonen ringde telefonen. Det var från jobbet och de sa att det hade varit inbrott och att jag måste komma med en gång. (Jag bor jättenära)
    Jag slängde på mig mysbyxor och en tröja och sprang ut. När jag kom bakom knuten på vårt hus stod alla tjejer där med filmkamera. Vilken överraskning! Tror jag sa något om att det hade varit inbrott på jobbet så jag måste gå...de skrattade.
    Vi gick vidare till mitt jobb där de hade dukat champagnefrukost. Där fick jag också byta om till de hemskaste kläder ni kan tänka er, med stora glasögon och slöja (såg ut som Sally i den gamla TV serien). Jag fick ett rör med dryck som aldrig skulle vara tomt under dagen!

Vi satte oss i bilar och åkte iväg. Första stoppet blev Konsum (bor i en liten stad, där alla känner alla)Jag skulle gå in och handla. Sedan åkte vi vidare till en ställe där vi gjorde massa aktiviteter. Första grenarna var motorgrenar. Vi körde bil med där två styrde, körde grävmaskin, rally och en bil som välte så man körde på två hjul! Det är så INTE mig, men det blev succé! Därefter var det fyra muskelgrnar, styltgång, "punggolf", blåsrör och yxkastning. Tjejerna hade med sig champagne till prisutdelningen.

Sedan åkte vi till en studio där jag fick spela in en skiva. Jag sjunger inte dåligt, utan jag sjunger verkligen USELT! Helt tondöv. Jag sjöng Främling, Det vackraste och Inget kan stoppa oss nu. Det blev många skratt! Därefter åt vi lunch i trädgården.

Efter det fik jag ögonbindel på mig och det bar vidare till ett spa där vi bubblade och drack champagne. Jag fick en ansiktsbehandlin och en kroppspeeling. Härligt!

På kvällen hade tjejerna fixat grill med massa gott som chokladdoppade jordgubbar och melondrinkar. En underbar avslutning på en HELT PERFEKT DAG!

Tack alla tjejer, vilket jobb ni har lagt ner! Det var verkligen en dag att minnas!

• Svar på tråden Nu är jag hippad! Långt
  • snart Jockes fru...

Vad härligt det låter med alla hippor. Grattis!!
    Hoppas att jag oxå få en minnesvärd hippa*håller tummarna*
    Kan man få höra inspelningen sen?

• novali

snart Jockes fru...

:D Har inte fått höra den själv än. Antar att det kommer på bröllopet. Får se då om jag någonsin vill höra det igen :D

• snart Jockes fru...

hahaha-förmodligen inte

men snacka om partyhöjare när dom drar igång den på festen

• novali

Usch! Jag vill inte ens tänka på det. Bara jag slipper showa till det eller nåt! Känner jag min så kallade vänner så tycker de nog att det är himla käckt att jag ska gå upp och sjunga playback till mig själv...Hua!

• snart Jockes fru...

Vore ju superroligt att sjunga playback till sig själv...snacka om humor
    Se till att nån filmar så kan du lägga ut det på youtube sen

Ber till gud att inte jag får göra nåt liknande...vi brukar köra väldigt mycket singstar med min tärna & m2b´s marshalk...så det är inte helt omöjligt...
    är precis som dig TONDÖV!!!
  • novali

:D Nu blir jag supernervös! Tyckte det var skönt att hippan var över, men bröllopet kanske blir snäppet värre :D

• Lilla Li

Härligt! Grattis! Jag blev också sådär grundlurad. "Men varför är ni här?" Haha.

• Pillisen

Vilket rolig dag du haft. Själv anar jag ugglor i mossen...har fått en massa skumma kort i min brevlåda så det är nog inte långt kvar till möhippan. Syrran som är ansvarig frånsäger sig ansvaret för korten när min M2B frågar. hon tror att hon kan lura oss. Förra veckan fick jag två vykort så jag trodde verkligen att det var dags i helgen...var skit nervös hela fredag natten mot lördag och hela dagen....låste in mig...jag har världens kontrollbehov vilket säkert gör det ännu roligare för mina vänner...ser fram emot det men vill helst ha koll....ahhh....väntar med spänning mot helgen efter denna helg som kommer då brorsan min gifter sig. så dåblir det ingen möhippa det vet jag.

• novali

Jag hade ju inte en aning. Allt jag har hört innan, var att min syrra har sagt att "när det börjar närma sig augusti kan du ju börja oroa dig". (Gifter oss 25/(, så jag trodde ju att det var för tidigt att oroa sig.:D

Svar på tråden Nu är jag hippad! Långt