Måste bara flika in med en liten åsikt. Bara för att man får på sig knasiga utklädnader och får göra galna uppdrag, så betyder inte det att man blir förnedrad. Jag blev inte förnedrad, mina vänner förnedrade inte mig. Jag hade superkul på min hippa! Bara för att jag personligen inte skulle tycka en lugn möhippa med picknick,spa och tre-rätters middag var något för mig, så beskriver inte jag den som mesig, tråkig, töntig eller lam, för det har jag ingen aning om ifall den är.
Ursäkta att jag låter sur, men jag har bara tröttnat lite på att en möhippa som min så ofta benämns förnedringshippa. Mina älskade vänner, som planerat min hippa i flera månader, förnedrade inte mig. Känner man sig så förnedrad i en knäpp utstyrsel, så behöver man ju inte ta på sig den till att börja med. Smaken är som baken, men förnedrad blev jag då rakt inte!
_Självklart_ ska man inte behöva "stå ut med" någonting som inte känns bra bara för att det är möhippa och förhoppningsvis så känner ens vänner en så pass väl att de vet vad man skulle uppskatta. Är man osäker på det, så är det ju bäst att prata med sina vänner, så det vet vad som gäller.
TS:
Lycka till och hoppas du får en rolig hippa, som passar dig!!! :)