• EmilyMaria

Finnar av brun-utan sol

Hej Alla!

Jag undrar om det är någon som har testat en bra BUS för ansiktet som inte ger några finnar.
    Jag har ganska fet hy med enstaka finnar och varje gång jag använder BUS så blir de fler.. =(

Tips någon?

Mvh
    Emily

• Svar på tråden Finnar av brun-utan sol
  • Sara08

Hej! Hade samma problem tills jag kom på att det är för att cremen innehåller så hlg fett halt. Prova en gele i stället. Loreal och Clinique har bra BUS geler.
    Lycka till
    MVH
    Sara

• miffolina

Tydligen ska man itne använda samma BUS i ansiktet som i kroppen!

• Mitziemoe

Jag använder en BUS från Forever Living Products som jag tycker är suverän!!!hoppas att du hittar en som är bra!!!

• jocelyn

Rekommenderar Lancôme. Mycket bra BUS-produkter!

• EmilyMaria

Jag har också hört att man inte ska använda samma på kroppen och i ansiktet därför köpte jag en från Dior som ger en JÄTTEFIN färg men tyvärr även en hel del finnar... Suck!

Jag får väl testa mig fram i djungeln!

• Abra

Mitziemoe: Hur får du tag i den, och vad koster den? Är en speciellt för ansiktet eller?

Själv använder jag en billig från Åhléns och från Kicks (det är samma kräm eg. fast i olika märken - men tuberna ser liknade ut och kostar runt 70 - fast den är rätt fet och jag får pormaskar och småkvisslor av den, fast den ger fin färg av bara litegrann. Jag brukar alltid ha en ansiktskräm först, och sen lite BUS-kräm, men det räcker gott och väl.

Dove har ju kommit med en speciell BUS-ansiktskräm som oxå är lite billigare - men den har jag tyvärr inte testat. Nån som har det?...

Loréals BUS-gel för ansiktet är bra med,fast lite dyrare. Men dryg förståss! Men jag tror inte jag fick lika mkt kvisslor och pormaskar av den, ska nog byta tillbaks till Loréal när jag tänker efter...

• jocelyn

Både Dove, Nivea, L'oréal och Garnier har BUS-produkter för ansiktet i budgetklass.

Dior, Clarins, Clinique, Lancôme m.fl. har mycket fler varianter i sina sortiment så det är lättare att hitta olika konsistenser etc efter individuella önskemål.

• Camilla77

Får också enormt med finnar efter användning av BUS. Så nu använder jag lite bronse puder i stället..

• Abra

Jag tror att BUS-gelé ger mindra finnar än BUS-kräm. Värt att testa iaf!

Mitziemoe: Jag ringde och kollade upp priset - guuud va dyr då!!*oops!* Den kostade 280:- för bara 118 ml!! Nej, jag kör nog med Loreáls gel i forts. ist., den kostar runt 170:- för 150 ml., och blir jättefin färg. Sen ser man oxå vart man strykit på den för den är lite brunfärgad - iaf den jag brukar köpa.

• Superpuman

När det gäller ansiktet så ska man nog satsa på kvalitétsprodukter tror jag. Själv har jag Clinique BUS för ansiktet och den känns bra. Kostade runt 200 på Åhléns tror jag.

• The Loyal

jag använder doves bus för ansiktet typ varje dag! Den funkar jättebra, jag får iallafall inga finnar av den. Rekomenderas!

• Linda_bonny

jag använder Lancomés Flash Bronzer. En gelé som ger färg direkt. Har samma problem som du, men utav denna får iaf jag inga finnar! rekommenderas!

Svar på tråden Finnar av brun-utan sol