• Mitziemoe

Paketöppning

Skulle vilja höra hur ni andra tänker göra eller har gjort... Har haft funderingar på att öppna paketen dagen efter för det kan ju bli lite tråkigt om det tar för lång tid... Eller vad tycker ni?

• Svar på tråden Paketöppning
  • ShjärtaP

Jag tycker att man ska öppna dagen efter och inte på festen, det är iallafall så vi ska göra. Det känns bäst så.

• Mitziemoe

ShjärtaP

Ska ni ha gemensam paketöppning med gästerna dagen efter eller hur ska ni göra?

• Dawnie

We wont open our presents until after the wedding. I think its tacky that everyone is so nosey to see what everyone else gave you as a present!
    In the US, we have a wedding shower, normally given by the brides family. The grooms family is invited as well as the brides family.
    Family members that live far away and friends that were not invited to the wedding shower bring their present to the wedding. Those presents are sat on a "present table" and taken home and opened later. Then the bride and groom have max 1 month to send personal thank you cards.

• H&K

Vi öppnade våra presenter på natten när alla gästerna hade åkt hem och det bara var vi, famlijen och värparet kvar. Det var väldigt trevligt att avrunda den stora dagen på det sättet.
    Nästa dag kom folk tillbaka och fick äta rester, ta ner tältet (vi hade trädgårdfest), umgås och titta på alla presenterna om de hade lust.

• A:s wife

Vi öppnade alla presentar dagen efter, då var vi med våra föräldrar och syskon. jätteskönt att slippa försöka le och se glad ut mot givaren när vi fick den 3:e kaffepressen... fast vi skrattade nog mest, eftersom ca 30% av alla presenter hade anknytning till kaffe. och SÅ mycket kaffe dricker vi inte (eller vi gjorde iaf inte det innan )

• liz_s

vi kommeg öra så att öppna dom dagenefter med familjen och kanske några va dom närmaste i släkten... bästa kompisarna om dom vill...
    äta lite fika beroende på tid en matbit kanske?

• MSW

Vi kommer att träffas hemma hos mina föräldrar och äta äppelkaka och ha paketöppning dagen efter.. Men vet inte riktigt vilka som kommer vara med.. Men åtminstone min och hans familj, kanske alla släktingarna vill vara med också..
    Jag skulle inte vilja att värdarna skulle öpnna VÅRA presenter.. Öppna dom är juh halv nöjet.. Och jag tycker om att lägga ner lite tid på att slå in presenter som jag ger bort fint, och om de ska öppnas i skymundan tycker jag hade varit tråkigt..

• Skottdagen 2008

Vår toastmadam kommer att meddela att vi endast öppnar presenterna från familjen på festen (min farmor blir tokig om vi inte öppnare det, hon är värre än ett barn på julafton). Dessutom kommer hon att meddela att vår vän X kommer att öppna resten under kvällen (det är många nyfikna gäster som mer än gärna vill se vad andra givit oss), MEN hon kommer även meddela att om någon önskar att vi personligen öppnar just deras gåva kommer X att lägga undan detta åt sidan för att öppnas dagen efter.

Det är superkul att öppna paket själv, men vi tänker även på våra gäster och deras nyfikenhet. För vem kan ärligt säga att de inte är lite nyfikna på andras gåvor.

Vi vill inte spendera hela kvällen med att öppna presenter (många gäster ca. 80 st) och därför har vi kombinerat alternativen.

• På landet Juli 2006

Skulle INTE lata nagon annan öppna paketen, det tycker jag är väldigt oartigt. Vi öppnade paketen tillsammans med familjen dagen efter, det var ingen som tog illa upp om det.

• Skottdagen 2008

Man är som sagt olika. Vår släkt skulle tycka det var tråkigt att inte få tjuvkika på andras gåvor.

Att låta någon annan öppna tycker inte jag är oartigt. Om gästerna inte vill att någon annan ska öppna då får de säga till så kommer vi att göra det dagen efter, men då kommer inte heller deras gåva att visas för resten. Bara att välja.

Svar på tråden Paketöppning