Paketöppning
Skulle vilja höra hur ni andra tänker göra eller har gjort... Har haft funderingar på att öppna paketen dagen efter för det kan ju bli lite tråkigt om det tar för lång tid... Eller vad tycker ni?
Skulle vilja höra hur ni andra tänker göra eller har gjort... Har haft funderingar på att öppna paketen dagen efter för det kan ju bli lite tråkigt om det tar för lång tid... Eller vad tycker ni?
Vi gjorde så att vårat värdpar öppnade allas paket medans vi alla andra var upptagna med brudvalsen på dansgolvet och ställde tillbaka dom på presentbordet.
På det viset kunde vi glädjas åt alla presenter och tacka alla lite personligt under kvällens lopp
Alla gäster kunde se vad vi fick
Ingen dötid gick åt till en långdragen presentöppning- som ibland kan vara en riktig "party-killer"
Tycker man ska öppna det nästa dag inte på själva festen.
Paketöppning är bara såååå tråkigt... *ZzzzzZ*
Ska de öppnas under festen, så ta nåt paket då och då, och inte en lång sittning bara för öppning där man som gäst måste sitta och titta på... :P
Har aldrig förstått varför det är så viktigt att öppna presenterna så gästerna får se när just deras öppnas??? Man vet ju liksom vad man gett...
Vi hade presentöppnig dagen efter, runt lunch. Bjöd på kaffe o tårta. Det var perfekt! Kvällen gick så fort och vi hade fullt upp med att prata med gäster och vara "sociala". Hade blivit jättestressigt med presentöppning oxå. Dessutom fick vi chansen under presentöppning o fika att prata lite mer med gäster som rest långt. Bröllopet blev på ett sätt två dagar vilket kändes perfekt !
Jag hade personligen inte velat låta någon annan öppna brudparets presenter. Verkar fel i mina ögon. Lite otacksamt på nåt vis:-/
Lady o Lufsen
Det va ett jättebra tips! Tack så mkt!Det ska jag absolut tänka på!
Är det några andra som har gjort på något annat sätt??
Mitziemoe:
ALLA gäster tyckte att det var ett superbra alternativ...som gäst vill man inte ha en långdragen paketöppning men man vill gärna se vad brudparet fick- så det ÄR en bra lösning!
Se bara till att det finns tejp så att rätt kort sitter på rätt paket, så ni vet vem som gav vad!
satt precis och disskuterade med våran toastmadamme och hon tyckte också att det var en superbra idé!!! Tack än en gång!!!
Varsågod!
Hmm, jag funderar på om man skulle säga att man inte tycker det är så kul att någon annan öppnar det paket man har gjort sig besvär att slå in fint... Om "alla andra" tycker det är en bra idé att de slits upp av någon helt utomstående är det kanske inte så lätt att säga ifrån att man har använt en halvtimme på att slå in det fint och gärna vill att mottagarna ser det...
Personligen tycker jag det är respektlöst att låta någon annan öppna ens paket, det är för mottagaren man gör sig omak, och då inte nödvändigtvis enbart med innehållet.