• Sossa

Vattenfast mascara

En liten dum fråga, men hur fasen får man bort vattenfast mascara?
    Har använt rengöringslotion, tvål & make up remover..
    Fortfarande är jag lite svart runt ögonen..
    Behöver ju inte oroa mig direkt att mascaran kommer att rinna på bröllopet iaf! ;)

• Svar på tråden Vattenfast mascara
  • Mitziemoe

Det ska väl funka med make up remover.. *fnular* Tänkte föreslå det..*ler* blev förvånad när det inte hade fungerat...Gå in på Kicks eller någon sån butik och fråga..

• Sossa

Ja jag får gå & fråga efter nåt super borttagnings lotion eller liknande..För så här kan man ju inte stå & skrubba ögonen varje kväll..

• ninjan

jag brukar använda vival óljelappar. De funkar alldeles utmärkt!

• jenstjej

använder alltid vattenfast mascara och har testat de flesta borttagningskärmer... den bästa är utan tvekan cliniques naturally gentle eye makeup remover. räcker en evighet. man slipper dessutom bli så oljig, vilket är det värsta jag vet.

• pickolina

OLJA! Kallpressad rapsolja, virgin olivolja eller någon annan kallpressad olja.. Billigt och det mest effektiva jag någonsin anv! :)

• pickolina

Jo, om man anv en torrare olja (tex jojoba) och sedan tvättar med sin vanliga rengöring så slipper man den oljiga känslan efteråt... :) No problemas!

(Anv enbart vattenfast sedan 10år tillbaka)

• den lilla

Tycker inte olivolja funkar faktiskt. Eller så sitter min mascara för hårt. Ska testa igen, men vad jag komemr ihåg hände inget.

• snart Jockes fru...

För er som inte inhandlat någon vattenfast mascara än, kan jag puffa för en som jag blev rekommenderad av min frissa som dessutom brukar sminka brudar...
    Kanebo 38 grader...heter den. Inte testat än, men den använder alltid dom och den tar man bort med just 38 gradigt vatten...

Har dock inte testat själv än...

• pickolina

snart Jockes fru... - Tipsar dig att testa den innan bröllopet! Många älskar den mascaran och många tycker att den är värdelös..

den lilla - Hmm, kanske beror på teknik eller något annat. Jag har aldrig haft några problem med att anv olja.. :)

• snart Jockes fru...

pickolina:
    tack för tipset....får testa och hyra en snyftrulle
    Vet du vad folk tycker är dåligt?

• pickolina

snart Jockes fru... - Dom flesta som inte gillar den klagar på samma saker, samma som jag själv klagar på.. ;)

Den har en tendens att flagna på vissa personer. Den ger varken volym eller längd. I alla fall inte originalet, den nya ger lite längd. För mig som har raka och kraftiga fransar var den för blöt och tung, dvs den geggade ihop fransarna, tyngde ner all böj jag fixat till med fransböjaren och gjorde liksom inget för fransarna i allmänhet. Såg inte alls naturlig ut heller.. Sedan höll den inte måttet som vattenfast för min del heller, mina tårar är kanske varma ;) för dom löste upp mascaran så att jag var totalt nergeggad runt hela ögonen.

Som du hör så är jag en av dom som inte gillar den! ;):D Men som sagt, många älskar den så det är ju värt att prova. Det är ju så olika vad man har för typ av fransar själv osv...

• Ladye

lancomes makeupremover är helt fantastisk när det kommer till att få bort vattenfast mascara.
    Jag använder alltid den.
    och jag har även lancome hypnose vattenfast mascara den är helt fantastisk=) vilka fransar jag får då wow

• Ladye

jag har testat kanebo 38 vattenfast och jag fick myrben av den och det gick inte att använda ögonfransböjare till den.
    För de vart för tunga och la sig ner igen...
    Jag tyckte inte alls om den mascaran.
    blä

• pickolina

Ladye - Mmmm, precis så! ;):D Håller med om Lancome oxå, men min favvo är Flextencils. Deras borttagare är oxå grym men olja är bättre tycker jag faktiskt, framförallt bättre pris.. :D

• mian73

Någn annan mascara som funkar då??? Hade tänkt prova Kanebo 38.
    Är Max factors vattenfasta bra? Jag tycker annars att Max factor brukar vara bra första veckan och sedan torka och bli klumpig.

• Ladye

Lancome Hypnose vattenfast mascara. Kan jag definitivt rekomendera.
    Den faller aldrig av. Sitter som bergen och du får fantastiska ögonfransar det känns som dom växer flera meter....
    Och volym det får man med...
    Den kan jag rekomendera mian73

• mian73

Tack. Får rusa ut och köpa på måndag...

• pickolina

Jag har bara testat en maxfactor och det är aqualash. Jag gillar den, det är en bra budgetmascara. Den håller inte måttet som vattenfast däremot. Jag älskar ju Lancome, men själv tycker jag att Hypnose är mindre bra..men jag ogillar volymmascaror så det är nog därför. Jag älskar som sagt flextencils!

Glöm inte att fråga efter vattenfast förresten, eftersom dom finns i icke vattenfasta oxå.

Svar på tråden Vattenfast mascara