• bupan

panik, vad att ge i morgongåva till mannen!!!

hej alla smarta bt användare!

jag har tidigare sett trådar rörande morgongåva till killen men trots alla dessa kan jag inte komma fram till något bra att ge. min kille är ingen direkt present tokig kille, han är heller inte intreserad av smycken, fickpluntor eller liknande.. nu när det är två månader kvar till bröllopet börjar paniken sakta krypa inpå mig så jag hoppas att det finns någon vis människa där ute som kan hjälpa mig med lite tips.. jag hörde talas någonstans att man kunde köpa in sig på ett whiskeyfat, vet ni något mer om detta?!?
    jag är desperat efter er hjälp!

• Svar på tråden panik, vad att ge i morgongåva till mannen!!!
  • mian73

Är det den svenska whiskyn du menar kanske?

Kolla på www.mackmyra.se

Funderade på att ge bort en kollektionsprovning med rundvandring i destilleriet till min blivande.

• bupan

ja, en jätte bra idé.. gärna fler liknande tips fast i göteborgs trakten där vi bor.. verkar ju jätte bra!

• Louise14

Hej, inte mening att byta ämne, men tänkte bara höra om det är tradition att man även ger mannen morgongåva? Hade inte planerat köpa något till honom. Eller har jag fått det om bakfoten?

Presentkort på ballongflygning?

• Lady o Lufsen

Lite morgongåvehistorik:

Förr i tiden så gav mannen sin hustru en gåva, på morgonen efter bröllopsnatten, vilket var ett tack för att han fick ta kvinnans oskuld!
    Morgongåvan skulle fungera som en änkepension och fick bara beträdas när och om mannen dog och kvinnan inte gifte om sig.
    Bland borgarna var det vanligast att kvinnan fick en gård, ett gods eller en bit land.
    Hos övriga var det ett klädesplagg eller ett smycke.

• bupan

hej alla och tack för bra tips.. men de allra flesta sakerna som står med på upplevelse sidan sker ju i stockholm, och vi bor ca 10 mil från göteborg .. vet någon om liknande sida med upplevelser finns fast i göteborgstrakten?!?

det är jätte bra med alla tips och jag tar gärna emot flera!

:O)

• oddmolly

www.liveit.se är en sida som liknar Boxexperience med massor av aktiviteter. Kanske de har något i Göteborgstrakten?

Whiskey var ett bra tips! Jag har också lite småpanik. Klocka har han redan, annars är det en kanonbra present.

• erika blivande brud 2007

Min blivande ska få en draughtmaster han kommer att bli sååååååå överraskad!

• jadam070707

Hej! Min m2b är redan delägare i mackmyra, han är jättenöjd med det han delar med tre andra killar. De brukar åka till Gävle smaka av whiskeyn, ta en killhelg. De verkar mycket nöjada med detta, alltså rekommenderas varmt.
    Kram Josefin

• Novemberbrud07

Jag har satt ihop 12 kuvert, 1 för varje månadsdag det första året tillsammans. I den olika kuverten finns det olika saker, skattkarta för present att finna i lägenheten, utflykter mm.

Först får han ett paket på själva bröllopsdagen (jag vet att det ska vara dagen efter) med en klocka. Min M2B vill inte ha en vigselring så då tänkte jag att då kan han ju få en klocka istället som han har önskat sig i typ 5 år. Ingravering på baksidan.

Sedan blir det som sagt kuverten...12 st!
    Behöver inte vara så dyra!

1. Var sin ny morgonrock (blå och rosa)
    2. Favoritfrukosten serveras (amerikanska pannkakor med lönnsirap, juice, bacon och ägg).
    3. Bröllopsalbum färdigt (min M2B gillar inte sånt pyssel men älskar när det är färdigt).
    4. Jag gör 3-rätters middag till oss hemma
    5. Jag kommer till ditt jobb och tar ut dig på lunch-dejt.
    6. osv....

Svar på tråden panik, vad att ge i morgongåva till mannen!!!