• Sensommarbruden

Hjälp - möhippa dan före bröllopet!

Pratade precis med min tärna som sa att hon var tvungen att avslöja sina möhippeplaner. Anledningen var att den enda dag hon kunde få ihop alla var dagen före bröllopet, eftersom mina vänner bor utspritt i landet. Nu ville hon kolla om det skulle funka.

Nu har jag beslutsångest. Å ena sidan blev jag så glad att hon hade ansträngt sig så, och så vore det ju himla kul. Å andra sidan vill jag hemskt gärna ha den dagen att ladda inför bröllopet - plus att det förstås finns en massa att göra.

Hur skulle ni göra? Någon som varit med om möhippa/svensexa dagen innan?

Kan tillägga att det hela skulle gå väldigt städat till och inte vara en heldag.

• Svar på tråden Hjälp - möhippa dan före bröllopet!
  • Lena+Mattias=sant

Min man hade svensexa några timmar på kvällen innan. Det funkade jättebra. Jag och min mamma fixade det sista med kläderna under tiden.

• MysEtt

hade tagit det som en chans att träffa alla och försöka ha allt annat klart innan dess Om det blir som du säger städat och inte en hel dag kanske det bara blir en liten avkopplande och laddande tillställning?

• Kaffemoster

Tänk igenom vad du absolut behöver göra dagen innan .. och sen se om du kan göra det innan möhippan börjar, eller om du kan delegera.

Själva fick vi inte komma in i lokalen förrän kl 2 dagen innan så vi behövde duka och dekorera, samt köra grejor ... Så jag hade inte kunnat ha möhippan dagen innan .. Annars, om ni inte behöver fixa, så låter det som en toppen kväll dagen innan ...

• succubusan

Kanske kan vara skönt att koppla bort ett par timmar innan? Dricka ett par glas vin och bara vara?

:)

• Sensommarbruden

Tack för synpunkterna! Ska fundera lite till. Har kommit fram till att jag i alla fall inte vill vara borta på kvällen, då vill jag ladda tillsammans med min sambo! Undrar om man kan be dem att ha den mitt på dagen, typ fram till 15-16? Det är som sagt städat, så städat att min lilla dotter kan vara med.

• FruÖlandstok

Min sambo ska också ha sin svensexa på förmiddagen.. han vet iofs inte om det men jag har sagt att det är helt okej från min sida.. dom lovade att köra det städat..

• burken

Förstör jag allt nu?

Det är inte så att hon försöker att vilseleda dig? Det skulle jag misstänka. Tärnor som pratar om möhippeplaner skall man akta sig för

• Sensommarbruden

burken

Där har du en poäng, men det är inte riktigt hennes stil att vara så lurig...

Det är dessutom väldigt trovärdigt att det inte går att få ihop folk innan dess, jag hade innan trott att några kompisar som bor här i närheten kanske skulle ordna något enklare bara med dem.

• filipelin

...man vet aldrig med sina vänner...

• wozzgirl

Jag hade sagt nej...
    Jag fick min möhippa igår samtidigt som min karl fick sin svensexa.
    Idag har han legat o kräkts till kl 21. Han klev inte ens upp ur sängen. Tänk om det hade varit dan innan!!!! *huga*

• FruÖlandstok

fast jag tror att om dom fixar den dagen innan så håller man nog ofta en väldigt städad sexa/möhippa..

• Sensommarbruden

wozzgirl Ingen risk med mina kompisar, speciellt eftersom de vet vad det är för dag. Funderar på att säga att jag måste vara hemma senast kl 17, alltså ha det på dan bara.

Svar på tråden Hjälp - möhippa dan före bröllopet!