• bride2­beAUG2­007
    Äldre 26 Jun 19:48
    2598 visningar
    10 svar
    10
    2598

    Bittra människor!

    BT kommer med all säkerhet radera detta inlägg men det bryr jag mig inte om. För nu är jag så less att jag måste skriva av mig,

    Jag fattar inte vad det är för människor hänger här egentligen? I ett år har jag snurrat runt här letandes efter tips men vad jag har hittat är hemska personligheter.

    De flesta av er verkar avsky allt som kostar mer än 5 kr. Om någon har supervacker ring som gick på 75.000 då fnyser ni och säger att ni aldrig skulle lägga så mycket pengar och istället köpa hus.

    Om någon avgudar sin pappa och verkligen vill bli överlämnad så hackar ni sönder den personer som de korpar ni är.

    Om någon har turen att ha generösa föräldrar så börjar ny spotta ur er diverse spydigheter. (men ni tycker det är helt okej att ta betalt av era stackars gäster)

    MEN

    Det är helt okej att bjuda sina gäster på billiga bufféer bara för att man sparar pengar.

    Det är helt okej att låta sin stackars mamma svettas i köket, sy ens klänning eller binda en bukett för att man sparar pengar.

    Det är helt okej att låta någon stackare i Kina sy upp en simpel klänning åt en som knappt sitter rätt (jo ni hörde, äntligen är jag ärlig med hur ni ser ut på era bilder. Vilket annars är förbjudet att säga TROTS att ni ber om ärliga svar). Detta är helt okej för man sparar pengar och kan dessutom sen sälja klänningen för det dubbla.

    Sluta vara så fruktansvärt bittra för jag blir rädd när jag läser era inlägg! Trodde inte det fanns så arga, bittra och känslomässigt snåla människor där ute. Jag trodde att BT var ett ställe där man uppmuntrade varandra OAVSETT om ens bröllop kostar 2.000 eller 2.000.000.

    Uppenbarligen finns det RÄTT & FEL bröllop. USCH!

  • Svar på tråden Bittra människor!
  • Sister of the Night
    Äldre 26 Jun 19:54
    #0

    Du har en poäng.
    Men samtidigt låter det lite bittert att tala om andras "stackars gäster"; kuvertavgift kan man vara för eller emot, men att det skulle vara särskilt synd om mig som gäst bjuden till kuvertavgiftsbelagt bröllop kan jag inte hålla med om.

    Världen är inte svart ELLER vit.
    Och folk på BT är inte onda ELLER goda.
    Det är som med samhället i stort; somt man tycker om, somt man tar direkt avstånd ifrån.

  • Helene­li
    Äldre 26 Jun 20:10
    #0

    Jag håller med dig om att det finns gott om sura miner och bitterhet på BT, och det finns rätt många trådar om det också... Här finns också individer som älskar att provocera för att man får ett så stort gensvar här.

    MEN, här finns också människor som kan strunta i allt det där och vara glad. Det finns dem som VÄLJER att inte läsa alla trådar som behandlar dessa mycket diskussionsvänliga trådar. Jag tycker att du är väldigt orättvis mot dem.

    Sen förstår jag inte riktigt vad som är så bittert med att beställa en klänning från Kina. Och hur kan du säga att klänningarna sitter dåligt? Bara för att du sett en bild på en brud som har krupit i sin klänning en eftermiddag innan ens blivande har kommit hem bara för att visa sina BT-systrar hur den ser ut... Jag att tycker DU är bitter som inte kan unna brudarna sina lyckorus...

  • Bettin­a 070428
    Äldre 26 Jun 20:15
    #0

    Alltså visst finns det bittra människor här som överallt annars, men jag måste säga att du inte heller framstår som direkt sympatisk.
    När man läser vad du skrivit verkar du precis lika bitter när det gäller att ha billiga buffeer eller att ta hjälp av sin "stackars mamma" (som kanske själv är överlycklig över att hå hjälpa till och vara behövd.)
    Du framstår ju precis som de människor du sitter och irriterar dig på...

  • Lady o Lufsen
    Äldre 26 Jun 20:23
    #0

    Jaa, jag svarar samma här som jag gjorde i din andra tråd med samma namn och innehåll:

    Du låter onekligen bitter själv som under årets lopp har stött på så många elakingar...

    ALLA här har rätt till en åsikt och den åsikten bör ju naturligtvis framföras utan påhopp eller kränkningar...

    Det beror nog mycket på vilka trådar man väljer att besöka och hur länge man väljer att stanna kvar på den tråden...

  • Anna_S­ol
    Äldre 26 Jun 20:32
    #0

    Räcker det inte med ett inlägg?

  • Lady o Lufsen
    Äldre 26 Jun 20:36
    #0

    Anna_Sol :
    Finns det två trådar med samma innehåll så är det väl inte så himla konstigt med två svar med samma innehåll...eller?

  • Lady o Lufsen
    Äldre 26 Jun 20:37
    #0

    ...OM ditt inlägg nu var riktat till mig??

  • Anna_S­ol
    Äldre 26 Jun 22:26
    #0

    Lady o Lufsen

    Nej då, inte till dig utan till TS.

  • Lady o Lufsen
    Äldre 26 Jun 22:29
    #0

    Jag förstod det nu sorry

  • Anna_S­ol
    Äldre 26 Jun 22:32
    #0

    ok ;)

Svar på tråden Bittra människor!