• pudan

Hallå alla "gamlingar"!!

Glöm inte de bruna strumpbyxorna i 100 (?) denier! De är sååååå bra för de är tjocka nog att tåla att man lagar dem när de skavts sönder på våra fnasiga fötter om och om och om igen (gärna med stora stygn och tråd i avvikande färg)!

• pudan

När vi ändå är inne på garderoben.....helplisserade kjolar som slutar just där vaden är som fetast (dvs. nunnelängd) och fulbeige kavaj till. Byxor i konstigt stretchigt tyg med sydda pressveck.........

/Pudan som den 17 september åker till Malta i 14 dgr med världens bäste man!

• pudan

och för att matcha kjolen sandaler med öppen tå men de ovan nämnda strumpbyxorna på så att den tjocka sömmen syns.....Till detta en handväska i naturtroget konstmaterial som bärs på sne över kroppen!

Faktum är att det enda jag saknar i min garderob är brallorna med sydda pressveck....allt annat fick jag i samband med möhippan (inklusive knytblus i nylon)

• pudan

augustibrud8

inte bara är det snyggt utan också väldigt praktiskt! Kläderna står emot alla försök att skrynkla dem och kommer ur tvättmaskinen lika torra som man stoppar i dem för att tyget inte kan ta åt sig vattnet.......

• pudan

Motordrivna rullatorer .........oh! Jag blir alldeles salig av tanken! Då kan vi snabbt och lätt ta oss förbi alla andra gamlingar i kön i livsmedelsaffären så vi kommer först till mjölet som är nedsatt med 50 öre förpackningen! En vidareutvecklign av den rullatorn vore ju att installera sån såg som James Bond har i nån film.........man trycker alltså på en knapp och en lång pinne med sågtänder på glider ut i sidled och massakrerar däcken på de andra gamlingarnas rullatorer! Patentverket nästa :)

• pudan

Definitivt flames

Vi kommer att bli fruktade i varuhusgångarna.......med den hastigheten och motoriserade rullatorer borde vi kanske grunda motorklubben "hot old chicks riders".........givetvis krävs då en snygg skinnväst med läckert motiv. Några förslag

• pudan

Namn här/ålder= Lady o Lufsen 40 år
    Ålder/man=41 år
    år tillsammans=17år
    antal barn=2st
    anatl djur=6st + eventuella dammråttor och en och annan silverfisk

Namn här/ålder= Carina6 42 år
    ålder/man=45 år
    år tillsammans=13 år tillsamans 1979-1982 sen växte vi ifrån varann och träffades igen 1994
    antal barn= 2 från ett annat förhållande 4 gemensamma och så har gubben en son också innan = 7 st
    Djur= en hund ooops glömde fiskarna och en krabba ju

Namn här/ålder= Tant Brud 45 år
    ålder/man=47 år
    år tillsammans=9 år
    antal barn=2 st

Namn här/ålder=helenrik/snart 38
    ålder/man=34 år
    år tillsammans=drygt 2,5 år
    antal barn= 0 st

Namn här/ålder=zukigirl 38 år
    ålder /man= 38 år
    år tillsammans= 3 år
    antal barn=5 st( men inte med blivande)
    antal djur=1 en 13 kg tung landsköldpadda som heter Bulldozer-Berit

Namn här/ålder:sharya/49
    ålder/ man=48 år
    år tillsammans=drygt 2,5
    antal barn=3 (endast mina)17,23,24år
    antal djur: 1 stor, snäll och bortskämd blandrashund på nio år.

Namn här/ålder=Telemarkgrrl 37år
    ålder/man=42 år
    år tillsammans= 8 år
    antal barn= 0 st

Namn här/ålder= Petra74, 33år
    ålder/man=35 år
    år tillsammans=12 år
    antal barn=2 st, 2pojkar på 4 och 8 år
    antal djur=2 st hermelinkaniner

Namn här/ålder= Dallas 35 år
    ålder/man= 44 år
    år tillsammans= 16 på det 17;e
    antal barn= 2 st, dotter på 15 och son på 11 år
    antal djur= 2 st katter, 15 fiskar

Namn här /ålder= Anncha73 33 år
    ålder/man = 33 år
    år tillsamans = 3 år (har varit slut i 10 år, sen hittade vi tillbaka till varann igen)
    antal barn= 3 st (1 med min blivande 2 med en annan man)
    antal djur= 2 katter + två fiskar (å dammråttor såklart )

Namn här /ålder= Klurifax, 34år
    ålder/man = 35 år
    år tillsamans = 5½ år
    antal barn= 2 st
    antal djur= några söta dammråttor har vi allt!!

Namn här /ålder= Kaffemoster, 44år
    ålder/man = 49 år
    år tillsamans = 11 år
    antal barn= 0
    antal djur= Tama ekorrar på altanen

Namn här /ålder= Zinnia, 37 år
    ålder/man = 45 år
    år tillsamans = 8 år
    antal barn= 4, varav 2 tillsammans
    antal djur= ett antal akvariefiskar och en igelkottefamilj ute under vår gran

Namn här /ålder = Mrs. 170307 / 32 år
    ålder/man = 33 år
    år tillsamans = 1 1/4 år
    antal barn = 0
    antal djur = 2 katter

Namn här /ålder = Pudan / 40 år
    ålder/man = 49 år
    år tillsamans = 15 år
    antal barn = 0
    antal djur = 0

• pudan

Trettondagsafton...

Rodnar ända upp över öronen när jag läste ditt inlägg - jag har ju inte haft ut och vädrat min knyppeldyna på flera år! Den ligger så fint i en brun tygpåse i klädkammaren....

När det gäller det här med att koordinera skor, med nylonklänningar med hatt med väska med skor så är faktiskt Mrs Hyacint Bucket min absoluta förebild! Hon har även ett mycket förståndigt förhållningssätt till bilkörning och bär hela kyrkokören på sina axlara........Ett riktigt föredömmer för oss tanter!

Har bokat tid till frisören till nästa vecka - min hallelujarulle är litet på glid så jag måste fixa den till nästa PRO-möte!

• pudan

Dallas!

Ja, visst är hon underbar!

Om du nu är på jakt efter en snoffsig outfit i vår idols stil så vill jag rekommendera den otroligt läckra dressen hon hade när hon och Richard skulle ut och segla............Hon var klädd i sailor-inspirerat från topp till tå - kronan på verket var definitivt hennes huvudbonad. Prexis en sån där som sjömän har och sedan den där blusen med bak-och-framvända krage med blått sidenband på.......Oh.....måste nog ge mig av till Engelbrektsboden här i stan för att se om de har fått in den i min storlek!

Grannen kommer in nu på fika och jag måste hinna damma av mina särskilt fina koppar tills dess.....jag tror det får bli de med rosor på och porslinsspets längs kanten på tallriken

• pudan

gud om man ändå kunde lära sig stava.......får skylla på min numera ganska svaga syn!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!