Inlägg från: Kaffemoster |Visa alla inlägg
  • Kaffemoster

Hallå alla "gamlingar"!!

Jag är 44 och varit gift i 3 år .. men kan bara inte slita mig ifrån detta forum ...
    Skulle inte heller vilja vara 20 igen ... men kanske 35 :)

• Kaffemoster

Nix ... är precis på väg att åka hem från jobbet (bor i USA).

• Kaffemoster

Namn här/ålder= Lady o Lufsen 40 år
    Ålder/man=41 år
    år tillsammans=17år
    antal barn=2st
    anatl djur=6st + eventuella dammråttor och en och annan silverfisk

Namn här/ålder= Carina6 42 år
    ålder/man=45 år
    år tillsammans=13 år tillsamans 1979-1982 sen växte vi ifrån varann och träffades igen 1994
    antal barn= 2 från ett annat förhållande 4 gemensamma och så har gubben en son också innan = 7 st
    Djur= en hund ooops glömde fiskarna och en krabba ju

Namn här/ålder= Tant Brud 45 år
    ålder/man=47 år
    år tillsammans=9 år
    antal barn=2 st

Namn här/ålder=helenrik/snart 38
    ålder/man=34 år
    år tillsammans=drygt 2,5 år
    antal barn= 0 st

Namn här/ålder=zukigirl 38 år
    ålder /man= 38 år
    år tillsammans= 3 år
    antal barn=5 st( men inte med blivande)
    antal djur=1 en 13 kg tung landsköldpadda som heter Bulldozer-Berit

Namn här/ålder:sharya/49
    ålder/ man=48 år
    år tillsammans=drygt 2,5
    antal barn=3 (endast mina)17,23,24år
    antal djur: 1 stor, snäll och bortskämd blandrashund på nio år.

Namn här/ålder=Telemarkgrrl 37år
    ålder/man=42 år
    år tillsammans= 8 år
    antal barn= 0 st

Namn här/ålder= Petra74, 33år
    ålder/man=35 år
    år tillsammans=12 år
    antal barn=2 st, 2pojkar på 4 och 8 år
    antal djur=2 st hermelinkaniner

Namn här/ålder= Dallas 35 år
    ålder/man= 44 år
    år tillsammans= 16 på det 17;e
    antal barn= 2 st, dotter på 15 och son på 11 år
    antal djur= 2 st katter, 15 fiskar

Namn här /ålder= Anncha73 33 år
    ålder/man = 33 år
    år tillsamans = 3 år (har varit slut i 10 år, sen hittade vi tillbaka till varann igen)
    antal barn= 3 st (1 med min blivande 2 med en annan man)
    antal djur= 2 katter + två fiskar (å dammråttor såklart )

Namn här /ålder= Klurifax, 34år
    ålder/man = 35 år
    år tillsamans = 5½ år
    antal barn= 2 st
    antal djur= några söta dammråttor har vi allt!!

Namn här /ålder= Kaffemoster, 44år
    ålder/man = 49 år
    år tillsamans = 11 år
    antal barn= 0
    antal djur= Tama ekorrar på altanen

Dammråttor??? Här i USA är damm tussarna stora som kaniner (dust bunnies) ...

Tantor, glöm inte ladda piller automaten innan ni går till sängs (sån där plast låda med små fack för varje veckodag) :)

• Kaffemoster

Om ni fortfarande har en massa regn i Sverige, skicka gärna lite till North Carolina ... Vi har så snustorrt att mina kära Pellagoner ser riktigt ledsna ut .. för att inte tala om den gula gräsmattan ...
    Yllo, jag har provat att göra våningstårtor .. med varierande framgång :) .. Gör du våningar på varandra? eller har du pelare? Har du plattor emellan?

• Kaffemoster

Vilka tårtor!
    Får man fråga vad du använde i rosorna och i garneringen?
    Här i USA när dom gör våningar, så har dom en plast tallrik typ som läggs mellan våningarna. Plast tallriken har små rundningar där det är tänkt att blompinnarna ska fästas i .. men det kanske du hade ...
    Har just fast lunch med en jämngammal kompis .. och vi pratade sjukdomar halva lunchen ... det går utför ...

• Kaffemoster

REGN REGN REGN!!! Efter flera veckor utan en droppe och dessutom 35 grader varmt ... så är hela trädgården uppbränd .. så äntligen fick vi en rejäl regnskur igår!!! Här i North Carolina hoppar alla av gädje .. Önskar vi kunde bytas lite med väder ...

• Kaffemoster

Här drickes det Maragaritas i stora mängder. Man kan köpa en hink med Margarita mix som man blandar med Tequila och vatten. Sen sätter man hinken i frysen. Efter 8 timmar är det bara att ta fram glass skopan och ösa upp ett glas ... Man kan sen nalla ur hinken ett bra tag :) Kanske finns det hemma också .. jag blev just introducerad till det här i USA ...

• Kaffemoster

Är det helt ute med ljusa slingor :( .. Jag som tycker det är jättefint .. men jag har svårt att hänga med mode svängarna ...
    Här i North Carolina är det OK, så modet ligger några årtionden efter .. men när jag kommer hem till Sverige, känner jag mig alltid som "kusinen från landet" ...
    Jobbar också på en mandominerad arbetsplats .. och visst skvallras det .. men mer öppet. Inte så att några utvalda skvallrar ihop, utan alla pratar mer med alla ...

• Kaffemoster

Skönt att höra att det inte bara jag som känner så här .. Tyckte att jag hade ärtat till mig sist jag var hemma .. men ack .. Nu är det visst inne med tights och tunika .. Som Kristina07 sa .. det är ju bara fjortisar som klär sig så här i USA ... det enda modet som hålls uppe här verkar vara brudklänningar :)
    Fördelen (kan ju diskuteras om det verkligen är en fördel) häröver är ju att man kan ha sina kläder tills dom slits ut för det är inte direkt något mode för oss "äldre" (äldre=över 18) .. Fast då får man ju istället dåligt samvete för att man slänger kläder som man bara tröttnat på ...
    Jag har gått ned en del i vikt, så nu kan jag göra mig av med en massa trista plagg .. Favoriterna syr jag in ;)
    Går jag ner lite till så kan jag handla Sverige kläderna på ungdomsavdelningen, eller shoppa i Sverige .. Fast då är ju säkert kläderna helt ute nästa gång jag kommer på besök .. Får se till att gå ned mycket mer i vikt så jag kan låna syrrans utsyrslar när jag är hemma :)

• Kaffemoster

Här i USA kan man inte komma i samma kläder två dagar i sträck. Och banne mig om man inte duschar 5 ggr om da'n ...
    Fast sällan möter man någon här som luktar svett .. vilket jag tyckte att det var alltid någon på jobbet i Sverige som gjorde ..
    Och visst klär folk upp sig på jobbet. Kanske inte så värst mycket i mjukaru gruppen där jag jobbar. Men hur dom än klär sig på jobbet, så när det är fest, åker gamla shortsen och urtvättade gratis-reklam-T-shirten på ...

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!