• pudan

Hallå alla "gamlingar"!!

Tjoho! Vad glad jag blev när jag hittade denna tråden!

Jag och min man har levt i synd i 14 år men när vi upptäckte att vi började bete oss som nyförälskade tonåringar för runt 6 månader sedan bestämde vi oss för att nu är det dags! Han var då 49 och jag 39! Gissa om hela vårt umgänge som har tjatat på oss om bröllop i mer än ett decennium blev chockade!

Har vi riktig tur kommer familjen som nu bara består av oss två att utökas med en liten filur i mars/april nästa år. Håll tummarna!

Alla de som tänker komma med kommentarer om att vi är för gamla för att skaffa barn får gärna undvika att skicka in sina inlägg - vi har redan nog av såna kommentarer på annat håll!

Inget är som rejäl livserfarenhet i en sprallig och busig kropp!

• pudan

Förutom plasthätta, galoscher och papiljotter får vi inte glömma den "så lika praktiska som fula hopvikbara regnkappan" som inte tar större plats en en liten portmonnä i väskan!

• pudan

Usch! Att tvätta ur gamla plastpåsar och hänga på tork på elementen och återanvända.........ryser vid blotta tanken!

Nä, nu ska jag ut och köpa en hel drös med pelargonior (och eventuellt några Flitiga Lisa, Lyckliga Lotta och St Paulior oxå) som passar till våra fantastiska spetsgardiner som hänger i burspråket där det lilla trebenta bordet i stilmöbelmodell står tillsammans med två sanslöst obekväma små "visitfåtöljer" med virkade spetsdukar på armstöden :) :) :)

• pudan

.......givetvis skulle det vara en parantes och inte en smiley ovan!

• pudan

Sharya,

nä, det har du helt rätt i! Det är verkligen inte så att man har den ålder som står på papperet!

Vi snor gladeligen alla våra yngre kompisars barn med oss på skidhelger, tivolibesök och kortare semesterresor och det är full rulle hela tiden och vi fullkomligt älskar det. Visst vet vi att det är en otrolig skillnad på att ha ungarna nån vecka eller en helg mot att ha egna barn på heltid men vi är övertygade om att vi kommer att fixa det ändå. Med mycket kärlek och litet jä-lar anamma klarar man mer än man tror!

En fördel med att vänta tills vi är något äldre är att vi är så etablerade jobbmässigt att vi inte längre behöver hänga på jobbet från 8-20 för att bevisa vår kompetens utan kan reglera det där litet efter hur vi känner det från vecka till vecka (med våra arbetsgivares goda minne).

Hur många barn har ni?

• pudan

Sharya.......

Virka gardinerna.........nä du där sätter den här tanten ner foten... (även om jag måste erkänna att jag när jag var 15 (jodå, vissa tanttendenser redan då) virkade en gardin till mormor! Syslöjdsläraren krävde att vi skulle lära oss att virka och mormor behövde nya gardiner så jag slog två flugor i en smäll där.....

Hyllremsor, och för den delen även hyllpapper, är bara det läskigaste som finns! Urfult och klibbigt och äckligt - nä kommer inte in här så länge jag kan protestera!

• pudan

Nån som sett den här engelska kvinnan som lär ut hur man tar hand om hushållet på TV? Tror hon är med i nåt inredningsprogram....

Hon hade ett tips om att man skulle lägga ut platsfolie på överskåpen i köket så att allt skit och fett samlades där. När det sen var dags för storstädning skulle man bara kunna rulla ihop plasten och slänga den och lägga ut ny - smidigt och bra.

Givetvis går jag in med hull och hår för detta praktiska arbetstidbesparande projekt och när jag står där vinglandes på en stege kommer mannen hem och undrar vad jag sysslar med. Jag förklarar stolt vilken lysande idé det är och han replikerar med "jodå, älskling, det är säkert bra för så är det många gamla tanter som gör". Gissa om plastfolien åkte låååångt in i lådan och vem som nu ihärdigt torkar av med trasan och svär över fettlagren....:)

• pudan

Jo, definitivt! Vi får också tänka på att ha ett ordentligt underlinne som går ner till halva rumpan och sen en underklänning i nylon under städrocken. Nu på sommaren är det oxå väldigt bekvämt med såna här vita slipin-skor med korksula och "hål" i skinnet på översidan och för att de ska vara riktigt bekväma så klipp gärna upp hål för liktornarna!

• pudan

Yllo!

Håller tummarna för att din man blir inspirerad och hoppar på barntåget! Det hänger inte på åldern utan på hur man är som person........min man älskar ungar och är hur barnslig och kulig som helst - dessutom har han energi nog att överglänsa ett elitidrottslag i fotboll så siffran 50 är såååååå missvisande i hans fall!

De flesta som inte vet hur gammal han är gissar på runt 35 och tror inte på honom när han säger sin rätta ålder!

Lycka till med övertalningskampanjen!

• pudan

Yllo,

Min mans chef fick barn när han var 54 och hon är nu 15 och har världens underbaraste relation med sin pappa! De lämnar ofta resten av familjen hemma och ger sig ut på häftiga resor och äventyr tillsammans - den sista var en resa till Nepal med meditationskurs i ett munkkloster.....

Häromdagen ringde hennes pappa oss och var så glad - hans dotter hade sagt till honom att hon var så lyckligt lottad som hade en pappa som var äldre och gått i pension för hon fick vara mycket mer med honom än hennes jämnåriga får med sina pappor.....en vinkling på saken som man kanske inte så ofta tänkter på!

/Pudan

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!