• Azza_83

Att gifta sig med en Amerikan

Jag och min pojkvän har vart ihop i ca 1 år nu och vi har nyligen förlovat oss. Vi vill båda gifta oss så snart det går, vi saknar varann såå mkt och vill komma på det snabbaste sättet för att vara tillsammans. Så frågan är, gifta sig här i sverige el usa? Går det snabbare att få visa å sånt om man gifter sig här i sverige först el spelar det ingen roll..Hur går man tillväga......känner mig så förvirrad..

• Svar på tråden Att gifta sig med en Amerikan
  • SpookysKira

Det beror nog lite pa var ni tanker bo. Om du vill flytta till USA eller om han vill flytta till Sverige. Jag gifte mig med en Amerikan forra aret, och ansokte om green card i April. Vi har hort fran immigratonsmyndigheten har att det kommer att ta ca ett halvar till innan vi far var intervju tid...

• Azza_83

Hej, först vill ja tacka för att du svara..jättesnällt =)

Vi planerar att bo i USA. Mmm..när/var gifte ni är förra året och varför vänta ni med att ansöka om green card?

Har du ngn tips at ge, om hur man går till väga om man gifter sig här. Planerar att han kommer i höst och vi gifter oss sedan ska vi söka om "immagration visa" för mig...

• SpookysKira

Vi gifte oss i September, men i och med att det ar sa dyrt med allt pappersarbete for green card och vart brollop inte var billigt precis, sa hade vi helt enkelt inte rad med de $1000 sa det kostar att ansoka. Alltsa vantade vi tills April. Helst hade vi ju velat ansoka direkt efter brollopet, men man gor vad man kan.

Jag vet tyvarr inte hur det fungerar om man gifter sig i Sverige, vi gifte oss har i Staterna...

• Azza_83

herregud, kostar det 1000dollar för att söka Green Card, jösses...då blir d nog samma sak för oss...menar ja å han är så unga, no way att vi har råd liksom...redan tufft ekonomiskt =( usch va jobbigt...

men du, tack för inläggen... nice of ya =)

• SpookysKira

Anytime. Lycka till med allt! :)

Svar på tråden Att gifta sig med en Amerikan