Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!
Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!
Godmorgon
Igår var vi nere i Tyskland för att inhandla till bröllopet. Det var första gången vi gjorde den trippen och jag måste säga att det gick över förväntan. Lite segt bara sista tiden och vi var inte hemma förrän vid halvett. Vi gjorde några stopp på vägen också eftersom vi även körde hem den bilen vi ska låna på lördag. De sista 6-7 km hem var _inte_ roliga att köra. Det var så´n dimma att det inte gick att se vägen. Fick köra i 30-40 km hem och leta efter de vita strecken på vägen som var precis framför bilen för att se vart jag skulle köra.
Igår kände jag mig ändå hyfsat lugn och tyckte att vi hade koll på läget. Idag känns det precis tvärtom. Att vi har glömt massor av grejer och en lång lista att jobba bort. Igår kändes allt kul, idag känns det som man inte vill mer. Och jag börjar bli allvarligt orolig för vädret.
Tezz: Så glad att du fick din hippa. Det lät som ni hade en rikigt rolig sådan. Ang fotochecklista kan jag skriva ihop en sedan till dig. (Har inte papprena här just nu) Men tipset är att du fotar i färg och gör om dem till svartvit efteråt. Mycket lättare åt det hållet än tvärtom.
Undra om man märker av att det är kultur kalas och inte gbgkalas...??
Carma07 - Hej! Ni har iafall bockat av en stor sak på listan! Bra att ni kom hem ordentligt, kan vara tokfarligt när det är sånt väder..
Puman: Tack och lov så var det sista sträckan där det inte var några fler bilar.
Har precis kollat in femdygnsprognosen och de säger att det blir regn och kallt på lördag.
Carma07:
Hej tjejen!
Den hinner ändra sig med vädret!
Jag tittade på vädret i morse & då sa det att det skall bli lite varierande väder till helgen, både sol & några skurar.
Så ge inte upp, det kan ändras flera gången innan det är lördag.
Håller tummarna för dig!
Tack fredag. Tummarna behövs verkligen eftersom vi ska ha festen ute i vår trädgård. Så för vår del räcker det inte med uppehåll vid vigseln, vi skulle behöva det hela dagen för att slippa det blöta gräset. Det är väl det som skulle ställa till det mest känner jag.
Glömde ju berätta den roliga nyheten. Eftersom vi fick dubbelt så mycket skattepengar än vad vi räknat med så tar vi dem pengarna och gör en miniminibröllopsresa. Vi har nästa vecka bokat in ett dygn på Varbergs spahotell och även bokat in varsin behandling. Vi längtar jättemycket dit just nu.
Carma07 - Håller tummarna för fin väder!
Åååå,, spa är inte helt fel
Carma07:
Åh vad roligt att höra!
Det kommer ni att njuta ordentligt av!
Åh Carma - va kul! Varberg är så bra!
Någon som känner för en pilsner på stan idag?
lykke07:
Vi skall en runda på stan (jag & Ph) men inget är bestämt ang när var & hur.