• *A*

Bör jag vänta?

Jag och min pojkvän ska utomlands i vinter, och jag hade ju tänkt fria till honom då. Men när vi kommer hem är det bara 2 veckor kvar till min systers bröllop, och antagligen kommer inte alla som ska dit känna till vår förlovning. Gör jag fel som förlovar mig så nära in på min systers bröllop? Bör jag vänta till efter hennes bröllop?

• Svar på tråden Bör jag vänta?
  • marranmi

Tittij: i så fall har jag och min sambo varit förlovade sedan första månaden och det är fem år sedan om man ser på det på det sättet. Vi frågar varandra lite titt som tätt om vi vill gifta oss med varandra men har inte blivit ringmärkta än. vår kärlek har varit stark redan från början men det kanske är lite väl safigt att sätta på ringar efter en månad? därför har vi valt att göra så här vilket innebär att vi inofficiellt är förlovade men som bara vi två känner till. när sedan ringarna kommer på blir vi det även för omvärlden, mer som ett statement! Jag tycker absolut att TS kan fria under kärleksresan och ta med två låtsasringar för att ni sedan i lugn och ro kan välja varsin tillsammans när ni kommer hem! grattis och lycka till!

• Xerxesa

Det är klart att du kan fria på semestern och ha ringarna på er din systers bröllop. Det blir ju bara roligt för alla och focus kommer ändå att ligga på din syster. Blir hon sur så är det nog hennes problem tycker jag, du har rätt till din lycka.

• jagärsåkär

Fria när det känns rätt för dig! Det är ingen risk att ni snor uppmärksamheten tror jag.

• Bettina 070428

Självklart kan du fria på semestern, en förlovning är ju jätteroligt, men det är ju inte alls lika stort som ett bröllop. Ni kommer säkert att få gratulationer, men det är klart att det inte kommer ta något ljus från brudparet för det.

• Mayasbröllop

majsanna

Får jag fråga vad ni tänkte med där?
    Snacka om att försöka sno ngns glans!
    Jag hade blivit vansinnig.
    Det finns 365 dagar på ett år, då behöver man inte sno någons bröllopsdag för att man är avundsjuk! Ruttet!

• Tittij

EN löiten synpunkt bara, sen så får man ju göra som man själv vill och tycker är bäst:

Vid förlovning brukar båda få en ring. Sen får kvinnan en till vid bröllopet medan man i mannens ring graverar in även bröllopsdatumet, så att han bara kommer att ha en ring fast med två datum i.

Jag skulle tycka att det vore roligare att båda fick ringar vid förlovningen, annars skulle jag inte känna mig riktigt förlovad :)

• **stella**

Tittij: Jag förstår hur du tänker. Men jag och min man valde att jag skulle ha ring när vi förlovade oss, och sen när vi gifte oss fick vi båda ringar, exakt likadana. Vi kände att det var då vi "knöt banden".

• mrs L?

Hehe jag har en historia....

På min barndomsväns bröllop friade toastmastern till sin flickvän, högt och tydligt över borden nån gång under middagen !

Brudparet sa att de inte misstyckte... men jag hade blivit SÅ ledsen.... jag blev till och med ledsen på hennes bröllop å hennes vägnar.

Oförskämt !

• Angelill

mrs L? - men hur tänker folk? Och tänk om tjejen sagt nej till toastmasterns frieri...

• mrs L?

Angelill
    fråga mig inte hur folk tänker för de tänker upenbarligen inte som mig

• Angelill

Nej, inte som mig heller, that's for sure...
  • Saya

Nä, det är väl klart lite skillnad att fria PÅ någons bröllop än två veckor INNAN någons bröllop

Mayasbröllop
    Vet inte riktigt hur du kan få det till att TS försöker "sno någons glans"? Det är ju inte så att hon medvetet tänker göra sin syster ledsen och därför väljer att förlova sig!?

Ska de nu på en resa de länge velat göra och TS känner att det känns rätt så är det bara att tuta och köra, det handlar absolut inte om att försöka "sno någons glans" eller "sno någons bröllopsdag" eller ens om avundsjuka.

Tycker det är löjligt av dig att göra ett sånt uttalande!

• Mayasbröllop

Saya

Det var inte till Ts jag skrev detta utan till Majsanna.
    Hon å hennes kille förlovade sig på
    sin killes brors bröllopsdag.
    Å det tycker jag är vekligen illa valt tillfälle.
    Det är samma sak som att inte unna brodern
    och hans fru en dag i glansen.

Sorry, men det e min åsikt!
    Utan att komma "kolla på oss".

• Saya

Mayasbröllop

Sorry, det missade jag

Då är jag lite mer med dig i hur du tänker och jag förstår din reaktion bättre. Jag trodde ju att du skrev till TS och det gör ju det hela lite annorlunda. Att förlova sig på sin brors bröllopsdag kan jag också tycka är lite illa valt tillfälle.

• Mayasbröllop

Helt klart!

För TS del tycker jag oxå det e lungt ;)

Svar på tråden Bör jag vänta?