• mr&mrs

Tips för en "hippa" i Trosa?

Planerar en mysig & enkel möhippa i sommar för en vän. Vi kommer vara i Trosa och blir nog ca 10 pers och har tyvärr ingen stor budget men målet är att skapa en fin dag för brud & vänner.

Har ni tips på saker att göra eller platser att åka/gå till i området?

• Svar på tråden Tips för en "hippa" i Trosa?
  • jenso

Nä jag har inga tips på saker just i Trosa eller i området men jag har lite allmänna tips!

Jag anordnade nyss en möhippa för min bästa väninna som gifter sig 14/7. Hon arbetar som butikskontrollant och har alltid drömt om att få lära sig skjuta så vi bokade tid på en skytteklubb och det tyckte faktiskt alla som var med var jättekul. Inte var det dyrt heller!
    Resten blev inte som vi hade planerat från början eftersom det var ganska många som bangade och några som blev sjuka.

Men vi hade planerat en chokladprovning för det är något som hon gillar (och vilken tjej gör inte det ??) Sen skulle vi haft en picnic och sedan åkt iväg för att spela in en skiva. Efter det skulle vi gå ut och äta och sedan iväg till en krog här i stan där dom hade lovat att spela en av låtarna på dansgolvet =). Tyvärr blev det inte så här utan dagen innan ringde folk och sa att dom var sjuka så jag fick ändra. Vi gick inte på chokladprovningen och spelade inte in en skiva istället hade vi sån himla tur att det var fint väder så vi flyttade och förlängde picnicen så vi hade den vid en badplats och badade och åt jättegott. Efteråt åkte vi hem till mig där hade vi våran "egen" chokladprovning med lite "finare" chokladpraliner som jag köpt.

Hon tyckte att dagen var helt perfekt och hade inte velat haft den på ngt annat sätt!! =)

Låt saker ta tid, bättre att det är få grejer än att behöva stressa runt...

• Liten med Mindre

Vet inte riktigt vad er budget tillåter, men om ni har några billigare aktiviteter, så kanske ni vill avrunda med en tur på stadshotellets spa. Mysigt tyckte vi. Och kanske ge bruden en extra behandling av någon sort.

www.trosaspa.se/pagecontent.cfm&setMenu=3

Svar på tråden Tips för en "hippa" i Trosa?