Svala kläder till brudgum??
Någon som har ideer på vad en riktigt varmblodig brudgum kan ha på sig i augusti? Tror att vi kan glömma frack och kostym, för då kommer hanatt rinna bort.Han svettas ymnigt redan i 20 graders värme...
Någon som har ideer på vad en riktigt varmblodig brudgum kan ha på sig i augusti? Tror att vi kan glömma frack och kostym, för då kommer hanatt rinna bort.Han svettas ymnigt redan i 20 graders värme...
Min man är likadan, svettas floder. Men han hade frack när vi gifte oss i september, och inte tog han av sig den heller
Ska man ha enklare, svalare kläder på brudgummen får nog bruden följa med. Personligen tycker jag att brudparet bör hålla sig till samma klädkod iaf...
Om han "står ut" kanske han kan ha kostym under själva vigseln och sedan byta om....för om ni har olika "klädkod" under middagen gör väl inget....? Kanske han hinner åka hem eller någon annanstansdirekt efter vigseln för att skölja av sig och byta om?
Ja jag ska absolut följa med och välja...har hört av en kompis att det finns linnekostymer...jättefina som vanliga fast i linne. då kan man själv välja vilken färg. så jag ska kolla upp allt sånt..men jag har ett helt år på mig att hitta det bästa men jag tackar för alla goda råd. Man blir lätt förvirrad med allt runtomkring.
Hoppas att vi hittar någon Melis, Vilken färg ska din m2b ha?
Vad har du för klänning?
Jag har hittat två olika klänningar en Aspera och en Maggie Sottero men har inte riktigt bestämt mig än. båda klänningar e riktigt pråliga. Jag tänkte att han skulle ha sandfärgat linne då vårt bröllop går i guld och vitt, så då passar han bättre i det än i en svart...jag lovar att höra av mig om jag hittar ngt.
Tro det eller ej, men en ullkostym sägs kanon i varmt väder - värmer vid kyla och svalkar i värme.
Tänker man på nunnor och i muslimska kulturer där kvinnorna är täckta från topp till tå, där är ju materialet i ull så det borde ju stämma.
ja...man ska jo prova allt även om det låter konstigt.
Melis: Jag ska också ha en Maggi Sottero!
Vilken var det du funderar på?
Jag ska ha en Capri Royale
Jag funderar på en Eleganza men är också sugen på en Aspera som jag sett....har inte riktigt bestämt mig än...Vet inte riktigt vad det är för pris på MS klänningen...
Ull (allt naturmaterial) är mycket bättre än syntet iallafall. En lätt ullkostym i bra kvalitet kan funka.
Vi köpte en linnekostym på H&M som är tunn. T-shirtvarianten av skjorta kan ju också vara ett tips.